Παρέα με την οικογένεια της Δήμητρας παρακολουθήσαμε την παράσταση “Το μόνο ταξίδι της ζωής του” του Ηλία Καρελλά!
Ένα δύσκολο εγχείρημα, όπως ομολογεί και ο ίδιος ο σκηνοθέτης, για να στηθεί μια παιδική παράσταση. Κι όμως άλλη μια φορά μας εξέπληξε ευχάριστα, γιατί πειραματίζεται και δεν μένει στα ίδια, σε αυτά που ξέρει, στα εύκολα που θα του δώσουν σίγουρη ίσως επιτυχία.
Το έργο με γρήγορες εναλλαγές σε μεταφέρει σε διάφορες σκηνές από τη ζωή του Γιωργή. Με τη βοήθεια της μουσικής και των σκηνικών το παραμύθι στήνεται… και η πραγματικότητα με την αλήθεια μπερδεύεται.
Λεπτομέρειες αναγράφει η Δήμητρα πιο κάτω… εμείς θα μείνουμε στις εντυπώσεις των αγοριών μας… τελειώνοντας η παράσταση μας είπαν ότι τους άρεσαν πολύ τα σκηνικά, τα χρώματα και η μουσική… για την ιστορία τίποτα.
Το βραδάκι όμως μέσα στο παιχνίδι τους άρχισαν να τραγουδάνε αμανέδες… είχαν βλέπετε επηρεαστεί από τον Τούρκο πασά και μιλούσαν βαριά βαριά όπως εκείνος και μάλιστα ο μικρός μας (6 χρονών) μας είπε όλη την ιστορία του μικρού ραφτάκου και πόσο ήθελε να παντρευτεί τη βασιλοπούλα.
Άρα να πως μια παράσταση που δεν είναι μασημένη τροφή μπορεί να δώσει ερεθίσματα στα παιδιά και να τους γεμίσει εικόνες, χρώματα, αρώματα και ταξίδια πολλά ταξίδια!
Μπράβο Ηλία για τη σκηνοθετική ματιά και πρόταση!
Αλλά και σε όλο το θίασο για τις εξαιρετικές ερμηνείες!
Συγκινηθήκαμε πολύ, με το μόνο ταξίδι του παππού….
Γιώργος -Ελευθερία
————————————————————————————————————————————
Μας κέρδισε η μαγεία που δημιουργεί ο Ηλίας Καρελλάς στις παραστάσεις του!Στο θέατρο Κάππα παρακολουθήσαμε τη παράσταση «Το μόνο ταξίδι της ζωής του», που αποτελεί διασκευή του διηγήματος με αυτοβιογραφικό υπόβαθρο του Γεωργίου Βιζυηνού .
Για την υπόθεση του διηγήματος θα έχετε διαβάσει. Να πούμε εν συντομία ότι πρόκειται για ένα παιδί, το Γιωργή, ο οποίος για βιοποριστικούς λόγους πηγαίνει στην Κωνσταντινούπολη για να μαθητεύσει ως ράφτης κοντά σε έναν αυστηρό και απαιτητικό αρχιράφτη. Μέσα από τα λόγια, τις περιγραφές και τα συναισθήματα μπορούμε να διακρίνουμε εύκολα την ιδιαίτερη σχέση που έχει αναπτύξει με τον παππού του στο χωριό.
Χάρη στις φανταστικές διηγήσεις του παππού, ο μικρός πλάθει στη φαντασία του ιστορίες χωρίς αντίκρισμα και αναμένει το αίσιο τέλος που μόνο τα παραμύθια μπορούν να φέρουν. Με απογοήτευση και κάτω από δυσάρεστες εκπλήξεις αποκαλύπτεται ότι ο παππούς ουδέποτε ταξίδεψε… Το διήγημα είναι έντονα ψυχογραφικό και ηθογραφικό .
Έτσι, είναι άξιο επαίνου πως καταφέρνει ο σκηνοθέτης να το περάσει στους μικρούς θεατές, χωρίς να κουράζει .Η παράσταση έχει πολλά ατού και σε κερδίζει για πολλούς λόγους.Το μουσικό ταξίδι, όπως μόνο ο Ηλίας Καρελλάς ξέρει να δημιουργεί, είναι μαγευτικό! Ακούσματα από γωνιές της Ελλάδας και της Πόλης προκαλούν συγκίνηση και γαλήνη στη ψυχή των θεατών μέσα από τον ήχο οικείων μουσικών οργάνων από ταλαντούχους μουσικούς!
Τη παράσταση κλέβει το σαντούρι της Αρετής Κετιμέ ,η οποία με την αγγελική φωνή κατακλύζει τη παράσταση με τραγούδια, ενώ συμμετέχει και ως ηθοποιός. Εξαιρετικός και ο Κώστας Αρζόγλου στο ρόλο του ονειροπόλου παππού, που μας συγκίνησε. Ο θίασος Ηλία Καρελλά ,αντάξιος των προσδοκιών μας, μετέφερε με παραστατικότητα και ζωντάνια πάνω στη σκηνή το ήθος των ηρώων.
Το έργο πλημμυρίζει από πλούτο συναισθημάτων, όπως ανυπομονησία από το ταξίδι στην Πόλη, χαρά και γέλιο με το ξεκαρδιστικό πασά, στοργή προς το μικρό Γιωργή, απέραντη αγάπη προς το παππού, ζήλια, ευτυχία στα όνειρα του παιδιού, έκπληξη από την αποκάλυψη της αλήθειας, φόβο για τη σκληρή πραγματικότητα στη Πόλη, θαυμασμό και περηφάνια για τα υποτιθέμενα ταξίδια του παππού, απογοήτευση για την αλήθεια, στενοχώρια για το χαμό του …
Πάντως, ο σκηνοθέτης αντιμετωπίζει το θάνατο με ποιητικότητα και λυρισμό σεβόμενος τις παιδικές ψυχές , χωρίς να σοκάρει. Η φράση «παλεύει με τον άγγελο» είναι χαρακτηριστική της μεταφοράς.Έξυπνα σκηνικά με αέρινη διάσταση που εναλλάσσονται γρήγορα!
Μας εντυπωσίασε η κυριαρχία του λευκού που εκφράζει μια καθαρότητα και , βεβαίως, αντιστέκεται στην εμμονή στα ζωηρά και φανταχτερά χρώματα που έχουν οι παιδικές σκηνές.Τα κοστούμια των ηθοποιών είναι προσεγμένα και απολύτως ταιριαστά με τους ρόλους, αφού λιτά ρούχα αρμόζουν στο φτωχό Γιωργή, ενώ ακριβά ρούχα φορά η βασιλοπούλα.
Το βασικό θέμα είναι η σχέση εμπιστοσύνης και απέραντης αγάπης μεταξύ εγγονού και παππού. Τα επιμέρους θέματα που θίγει το διήγημα είναι πολλά και σίγουρα δίνουν τροφή για περισυλλογή. Ζητήματα, όπως η παιδική εργασία, ο ρόλος της γυναίκας στην οικογένεια, η αγάπη για τα ταξίδια και τη γνώση, περιγράφονται στο έργο.
Εμείς την καταχωρούμε στη κατηγορία των παραστάσεων με τίτλο ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΩ !
Μην τη χάσετε!
Είδαμε κι εμείς την παράσταση την προηγούμενη Κυριακή και ενθουσιαστήκαμε. Ένα μεγάλο μπράβο στον κύριο Καρελλά που διασκευάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο διηγήματα της νεοελληνικής πεζογραφίας. Από τα μαθητικά μου χρόνια ελάχιστα θυμόμουνα τον Γεώργιο Βιζυηνό, η κόρη μου τον είχε διδαχθεί πρόσφατα από το Ανθολόγιο Κειμένων του σχολείου, ήταν ευκαιρία να γνωρίσουμε την “Ελλάδα” μέσα από τη σκοπιά του! Ο συνδυασμός της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής και του τραγουδιού με το θέμα έδωσαν ένα πολύ ωραίο και συγκινητικό θέαμα! Τα μικρότερα παιδάκια ίσως να μην έπιασαν το νόημα, αξίζει όμως παρ’ όλα αυτά να το δουν, να έρθουν σε επαφή με όλες τις τέχνες που σου προσφέρει η παράσταση αυτή. Να πάτε οπωσδήποτε να την δείτε!!
Και βέβαια είναι μέσα στα άμεσα σχέδιά μας.Οι παραστάσεις του Καρελλά δεν χάνονται με τίποτα.
Άκουσα τα καλύτερα για την παράσταση, με την πρώτη ευκαιρία θα την απολαύσουμε ιδίοις όμμασι.
μου αρέσει η προσθήκη παραδοσιακής μουσικής σε παιδική θεατρική παράσταση, γιατί λίγο την έχουμε αμελήσει….
ΑΠΌ ΠΟΙΑ ΗΛΙΚΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΟΣΟΙ ΤΗΝ ΕΙΔΑΤΕ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΕΧΩ ΔΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΡΕΛΛΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝΕ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ . ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ ΦΕΤΟΣ ΝΑ ΔΩ ΚΑΙ ΑΥΤΗ
Εξαιρετικό “το Μόνον της Ζωής του Ταξίδιον” του Καρελλά. Πολύ συγκινητική παράσταση, πλούσια σε νοήματα εικόνες και αίσθημα. Συνδυάζει παραδοσιακά παραμύθια, τεχνικές θεάτρου σκιών, παραδοσιακή μουσική, με μια πολύ φρέσκια και καθαρή οπτική. Πολύ καλές ερμηνείες από όλο το θίασο και από τον κύριο Αρζόγλου. Από τις καλύτερες παραστάσεις που έχουμε δει, φέρνει τα παιδιά σε επαφή με το κείμενο του Βιζυηνού, με την παραδοσιακή μας μουσική και όργανα και με λαικές αφηγήσεις. Αρεσε πολύ και σε εμένα και στο γιο μου που εντυπωσιάστηκε τόσο από τις ερμηνείες που στο τέλος στα παρασκήνια ρώτησε τον ηθοποιό που ενσάρκωνε το μικρό Γιώργη πώς κατάφερε να κλάψει.