Τα καλλιτεχνικά σχολεία λειτουργούν πια αρκετά χρόνια και οι υποψήφιοι μαθητές αυξάνονται μέσα σε αυτά τα χρόνια αντίστοιχα. Όμως, η καλλιτεχνική εκπαίδευση δεν λειτουργεί ως μηχανή παραγωγής καλλιτεχνών του μέλλοντος. Τα σχολεία αυτά φροντίζουν για την επιμόρφωση των μαθητών στους τομείς των εικαστικών, του χορού και του θεάτρου. Σε καμιά περίπτωση η επιλογή μερικών μαθητών δεν ακυρώνει το ταλέντο και την αγάπη των υπολοίπων παιδιών για τις τέχνες. Δυστυχώς, οι διαθέσιμες θέσεις είναι περιορισμένες με αποτέλεσμα την απόκλιση μεγάλου αριθμού υποψήφιων μαθητών.
Οι μαθητές που έχουν εκφράσει την επιθυμία να συμμετέχουν στις εξετάσεις εισαγωγής των καλλιτεχνικών σχολείων, χρειάζεται να γνωρίζουν ότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και ότι θα έχουν μια σημαντική ευκαιρία να τον βιώσουν. Ας μην ξεχνάμε ότι για την πλειοψηφία των μαθητών θα είναι η πρώτη φορά που θα εκτεθούν και θα κριθούν. Καλό θα είναι οι γονείς ή κηδεμόνες να φροντίσουν προηγουμένως να εκφράσουν την υποστήριξή τους και να τα ενισχύσουν συναισθηματικά με την αγάπη τους. Έτσι κι αλλιώς, το αποτέλεσμα της εισαγωγής ή μη του υποψήφιου μαθητή εξαρτάται καθαρά από την δική του έκφραση τη συγκεκριμένη ημέρα της εξέτασης και όχι από το γενικότερο ταλέντο του. Αφού, μια στιγμή δεν καθορίζει την ταυτότητα κανενός.
Η διεκδίκηση μιας θέσης στα καλλιτεχνικά σχολεία έχει ιδιαίτερη σημασία. Αρχικά, η επιλογή του μαθητή να λάβει μέρος στη διαδικασία εισαγωγής, στην τρυφερή ηλικία των δώδεκα ετών, φανερώνει κιόλας την αγάπη του προς τις τέχνες – αγάπη που θα πρέπει να συντηρηθεί με την υποστήριξη του οικογενειακού περιβάλλοντός του ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Αφού, το ισχυρότερο φάρμακο για τις παρενέργειες που παρουσιάζει η σύγχρονη κοινωνία είναι ο πολιτισμός σε κάθε έκφρασή του και τα παιδιά αυτά θα πρέπει να έχουν την ευκαιρία να την θεραπεύσουν.
Έπειτα, οι μαθητές που έχουν εισαχθεί στα καλλιτεχνικά σχολεία έχουν τη δυνατότητα να αναμετρηθούν με το ταλέντο τους από μικρή ηλικία, να διδαχθούν από ποικίλες πλευρές τις τέχνες που επέλεξαν και να τις μελετήσουν ενώ οι καθηγητές γίνονται αρωγοί στις προσπάθειές τους. Πέρα από το κλασικό πρόγραμμα σπουδών της μέσης εκπαίδευσης, οι μαθητές θα διαθέτουν σχολικό χρόνο και στα καλλιτεχνικά μαθήματα. Χρειάζεται αφοσίωση και αγάπη στις τέχνες για να ολοκληρώσουν τα σχολικά τους χρόνια εποικοδομητικά.
Επιπλέον, η εκπαιδευτική πορεία θα βοηθήσει τους μαθητές να αντιληφθούν κατά πόσο επιθυμούν να ακολουθήσουν αντίστοιχα επαγγέλματα στο μέλλον τους. Κάποιοι θα το αποφασίσουν και θα δοκιμάσουν αλλά κάποιοι άλλοι θα διαπιστώσουν το αντίθετο. Παρόλα αυτά, θα έχουν λάβει μόρφωση που θα τους δημιουργήσει κριτήρια ώστε να γίνουν καλύτεροι θεατές, αν όχι καλλιτέχνες, και κυρίως ομορφότεροι έσω άνθρωποι.
Σε λίγες μέρες, θα ξεκινήσει η διαδικασία εισαγωγής στα καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας. Εύχομαι όλα τα παιδιά, που θα συμμετέχουν, να τη χαρούν και να δημιουργήσουν ενδιαφέρουσες εμπειρίες!
Γιοβάννα Μακκά,
Ηθοποιός, Εκπαιδευτικός
https://www.instagram.com/yiovannamakka/
Η Γιοβάννα Μακκά θα συμμετέχει στην θεατρική παράσταση «Δέσποινα του… Κανενού» σε σκηνοθεσία Νικολέτας Βλαβιανού, η οποία θα παρουσιαστεί αρχικά την 1η Αυγούστου στο Θέατρο Ρεματιάς στο Χαλάνδρι Αττικής. Μια θεατρική παράσταση βασισμένη σε αληθινές μαρτυρίες προσφύγων της ανυπολόγιστης καταστροφής του 1922.
«Δέσποινα του… Κανενού»
1922.
Μικρά Ασία.
Έλληνες, Αρμένιοι, Νεότουρκοι.
Ποδοβολητά και λεπίδια, φωτιά και κραυγές. Λίγο μετά ηρεμία και νέκρα. Μόνο κάποιες καρδιές σφυρίζουν ακόμη σιωπηλά. Οι πρόσφυγες βρίσκονται στο λιμάνι περιμένοντας τη σωτηρία τους. Ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή προς την πατρίδα την άλλη. Οι ιστορίες τους συναντώνται και ενώνουν τα κομμάτια μιας εικόνας από το παρελθόν χαμένης. Κάπου εκεί, η Δέσποινα έχασε το όνομά της. Τώρα όλοι γνωρίζουν, όλοι άκουσαν και είδαν.
Συντελεστές:
Σύνθεση κειμένου: Ν. Μαρκέτου, Γιοβάννα Μακκά
Σκηνοθεσία: Νικολέτα Βλαβιανού
Επιμέλεια Κίνησης: Μόνικα Κολοκοτρώνη
Πρωτότυπη Μουσική: Αντώνης Βαρθαλίτης
Σκηνογραφική επιμέλεια-Κοστούμια: Ομάδα ART
Τεχνική Υποστήριξη: 2ΘΠ
Ηθοποιοί: Νικολέτα Βλαβιανού, Μόνικα Κολοκοτρώνη, Δημήτρης Γκουτζαμάνης,
Αντώνης Βαρθαλίτης, Γιοβάννα Μακκά, Άντα Κουγιά