Το elamazi συνάντησε την ηθοποιό Αφροδίτη Βραχοπούλου, που θα ενσαρκώσει τη Μάγισσα, αφού σε λίγες μέρες η παράσταση “ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ” σε σκηνοθεσία Γιώργου Γιανναράκου ξεκινά τη καλοκαιρινή περιοδεία σε διάσπαρτες περιοχές της Ελλάδας!
Η ίδια είναι απόφοιτη του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ενώ έχει ολοκληρώσει και σπουδές στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης το 2012.
Το θέατρο είναι η πρόσφατη αγάπη σας από το 2012. Ποιος είναι ο βαθύτερος λόγος που στραφήκατε στην υποκριτική;
Η αγάπη μου για την υποκριτική δεν είναι καθόλου πρόσφατη. Αντιθέτως από πολύ μικρή ηλικία ήταν ο κρυφός και μεγάλος μου έρωτας. Η Τέχνη αυτή είναι ο καθρέφτης της πραγματικότητας, ένας φάρος για τον κόσμο, όταν φυσικά εκτελείται με καθαρότητα. Στην κοινωνία μας γίνεται όλο και πιο δύσκολο για ένα παιδί να εκφράσει τα όνειρά του και να μπει στη διαδικασία να τα κυνηγήσει και να τα πραγματοποιήσει. Με το τέλος των ακαδημαϊκών μου υποχρεώσεων, ήξερα πως θα δυστυχούσα αν δεν έκανα πραγματικότητα αυτό μου το όνειρο. Κι έτσι επέλεξα να ζήσω τον έρωτά μου, με κάθε κόστος και θυσία.
Συμμετέχετε στην θεατρική παράσταση «Η Ωραία Κοιμωμένη» που περιοδεύει σε πολλούς σταθμούς, με το ρόλο της μάγισσας. Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τη παραγωγή;
Αρχικά με πρότεινε ένας καλός μου φίλος, που συνεργάζεται με την παραγωγή, για το ρόλο της Πριγκίπισσας και μετά τη συνάντηση που είχα με το σκηνοθέτη μας, Γιώργο Γιανναράκο, μου προτάθηκε ο ρόλος της κακιάς Μάγισσας. Είπα αμέσως ναι.
Έχετε ασχοληθεί στο παρελθόν επαγγελματικά με το θέατρο για παιδιά και ποια η ιδιομορφία του σε σχέση με το θέατρο ενηλίκων;
Έχω συμμετάσχει σε άλλη μια παιδική παράσταση, και έχω ασχοληθεί και με το θεατρικό παιχνίδι. Το να κάνεις θέατρο για παιδιά, είναι μεγάλη ευθύνη. Μέσω του θεάτρου, τα μυείς στη ζωή. Αντιλαμβάνονται άμεσα αν είσαι ειλικρινής ή αν θες να τα ξεγελάσεις και θα στο δείξουν το ίδιο άμεσα. Πιστεύω πως το παιδικό θέατρο είναι διαδραστικό, ακόμα κι αν δεν έχει διαδραστικά στοιχεία η παράσταση, τα παιδιά συμμετέχουν στη δράση, νιώθουν την αγωνία των ηρώων, τους συμπαθούν ή τους αντιπαθούν, ταυτίζονται μαζί τους και ανυπομονούν για την εξέλιξη της ιστορίας.
Πόσο απαιτητικό είναι να υποδύεστε το ρόλο του κακού, δηλαδή της κακιάς μάγισσας? Έχετε παλαιότερη εμπειρία σε παρόμοιους ρόλους;
Κάθε ρόλος έχει τις δικές του απαιτήσεις. Για να προσεγγίσεις τον “κακό” πρέπει να τον δικαιώσεις μέσα σου. Να τον αγαπήσεις, να τον καταλάβεις. Ο κακός πιστεύει πως έχει δίκιο, πως οι πράξεις του είναι λογικές, δεν νιώθει κακός. Η κακιά Μάγισσα νιώθει αδικημένη από τους ανθρώπους, που ενώ είναι δική της δουλειά να κάνει κακό, εκείνοι την παραγκώνισαν και βλάπτουν ο ένας τον άλλο. Το ότι δεν την κάλεσαν στην ονοματοδοσία της Πριγκίπισσας, είναι το “κερασάκι στην τούρτα” και πηγαίνει στη γιορτή με σκοπό να τους εκδικηθεί για όλα. Είναι η δεύτερη φορά που υποδύομαι το ρόλο της κακιάς, στην προηγούμενη παράσταση που συμμετείχα, στον Αντεροβγάλτη στο Rabbithole, είχα το ρόλο της κ. Άντερσεν, μιας σκοτεινής και επικίνδυνης γυναίκας που συνεργαζόταν με τον Αντεροβγάλτη στην προσπάθειά της να νικήσει τα φαντάσματα του παρελθόντος της.
Ποια μηνύματα στέλνει ο μύθος της Ωραίας Κοιμωμένης στους θεατές;
Η αιώνια μάχη του καλού με το κακό, η δύναμη της πίστης στο καλό, η σημασία της υπομονής, η δύναμη της αληθινής αγάπης. Η μεταφορά του παραμυθιού στο σήμερα, σηματοδοτεί πως σημαντικές αξίες δεν έχουν χαθεί, πως η δύναμη της αγάπης ξεπερνά κάθε εμπόδιο και δυσκολία και πως κάθε αγώνας με ευγενείς σκοπούς στο τέλος δικαιώνεται. Υπάρχει ανάγκη στις μέρες μας να πιστέψουμε πως δεν είμαστε χαμένοι, να πιστέψουμε στη δύναμη μας. Όπως και υπάρχει ανάγκη να πιστέψουμε πως μπορούμε ακόμα να αγαπηθούμε και να αγαπήσουμε, πως η έννοια της αγάπης δεν ανήκει μόνο στα παραμύθια.
Ανταποκριθήκατε θετικά στο κάλεσμα για περιοδεία της παράστασης σε ολόκληρη την Ελλάδα από την αρχή δεδομένου ότι απαιτεί συνεχείς μετακινήσεις;
Νομίζω η περιοδεία γενικότερα ανακινεί κάτι το αρχετυπικό, αν μου επιτρέπεται ο όρος, μια θύμηση θεατρικών μπουλουκιών, στον ηθοποιό. Ίσως σε τέτοιο βαθμό που δεν επηρεάζουν οι συνεχείς μετακινήσεις. Βέβαια δεν θα ανταποκρινόμουν θετικά αν δεν υπήρχαν και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, μιας και στις μέρες μας οι ηθοποιοί εργάζονται και περιοδεύουν κάτω από πολύ άσχημες συνθήκες μόνο και μόνο για να κάνουν θέατρο. Χάρηκα που στην παραγωγή αυτή υπάρχει σεβασμός στο επάγγελμα του ηθοποιού, πράγμα που σπανίζει πλέον και έτσι αποδέχτηκα την πρόταση.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα της περιοδείας μπορείτε να βρείτε εδώ.
Ωραία παράσταση , για κοριτσάκια όμως ενδείκνυται περισσότερο.