Στείλε σε φίλους

ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ

Τι τρώμε στο σχολείο;

0 votes, average: 0,00 out of 1 (0 likes)Πρέπει να συνδεθείς για να κάνεις like!
Loading...

Τι τρώμε στο σχολείο;

Ο Σεπτέμβρης μας παρακινεί να κάνουμε μια καινούρια αρχή. Τι πιο επωφελές για μια οικογένεια να θέσει φέτος τις πρώτες βάσεις για μια ποιοτικότερη καθημερινότητα, ξεκινώντας.. εκ των έσω.

Διατροφή! Αν και δε ξεκινάει από το αντίστοιχο γράμμα, θα έπρεπε να είναι το Ά των προτεραιοτήτων μας. Ειδικά για τους μικρούς μας φίλους, που χρειάζονται όλα τα απαραίτητα εφόδια για μια σωστή και παραγωγική αρχή εν όψει της σχολικής χρονιάς.
Έτσι, καλό είναι να φροντίσουν οι γονείς να ακολουθούν τα παιδιά τους τις παρακάτω διατροφικές οδηγίες, οι οποίες θα εξασφαλίσουν την καλύτερη πρόοδο στη νέα σχολική χρονιά:

1) Η καλή μέρα από το πρωινό φαίνεται: Τα παιδιά είναι σημαντικό να τρώνε πρωινό, έτσι ώστε να:

  • Έχουν καλύτερη απόδοση στο σχολείο.
  • Αισθάνονται λιγότερη κούραση και υπνηλία στα πρωινά μαθήματα.
  • Αθλούνται περισσότερο και καταναλώνουν μικρότερη ποσότητα γλυκών και λιπαρών τροφίμων κατά τη διάρκεια της μέρας.
  • Τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό εμφανίζουν ελλείψεις σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά (σίδηρος, ασβέστιο, ψευδάργυρος, φυλλικό οξύ) και έχουν τάση αύξησης βάρους.

Μελέτες έχουν δείξει πως τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν 30% λιγότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα.

Σωστές επιλογές πρωινού είναι οι εξής:
• 1 φλιτζάνι γάλα 1,5% με δημητριακά ολικής άλεσης και φρούτο
• 1 ποτήρι γάλα 1,5 % σε λιπαρά & 1 φέτα ψωμί πολύσπορο ή 2 φρυγανιές σικάλεως ή με μαλακή μαργαρίνη και μέλι ή μαρμελάδα ή ταχίνι
• 1 ποτήρι χυμό φρούτων με ψωμί ψωμί πολύσπορο και αυγό βραστό
• 1 ποτήρι γάλα 1,5 % σε λιπαρά & Τοστ με ψωμί πολύσπορο, φιλέτο γαλοπούλας με ελαιόλαδο και τυρί χαμηλών λιπαρών

2) Όσο πιο συχνά τόσο πιο καλά: Έρευνες έχουν δείξει πως τα συχνά γεύματα βοηθάνε στην αποφυγή χαμηλών επιπέδων σακχάρου, που έχει συσχετισθεί με φτωχή μνήμη, δυσκολίες της συγκέντρωσης και της μάθησης.

Εύκολες και γρήγορες εναλλακτικές για το σχολείο είναι:
• Τοστ ή πίτα αραβική με τυρί/αλλαντικά με ελαιόλαδο & λαχανικά
• Κουλούρι θεσσαλονίκης ή κράκερ σικάλεως
• Μπισκότα με πολυδημητριακά
• Φρούτα/χυμοί
• Ανάλατοι ξηροί καρποί
• Μπάρες δημητριακών ολικής αλέσεως

3) Ποικιλία τροφίμων: Καλό είναι τα παιδιά να καταναλώνουν τρόφιμα από όλες τις ομάδες, έτσι ώστε να προσλαμβάνουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται.

Συγκεκριμένα, από την παιδική διατροφή δε θα πρέπει να λείπουν τα ακόλουθα τρόφιμα προκειμένου να πετύχετε τη μέγιστη σχολική απόδοση:

Σταφίδες. Περιέχουν βάριο, που «ξυπνούν» τη μνήμη.

Ψάρια: προσφέρουν ω3 λιπαρά οξέα που ενισχύουν τη συγκέντρωση της προσοχής.
Συκώτι: Λόγω σιδήρου και χολίνης βοηθά στην καλή οξυγόνωση του εγκεφάλου, στην ενδυνάμωση της πνευματικής απόδοσης και στην ικανότητα εκμάθησης.
Γιαούρτι. Πλούσιο σε βιταμίνη Β12 προστατεύει τον εγκέφαλο, ενισχύει τη μνήμη, την αυτοσυγκέντρωση και τη γλωσσική ανάπτυξη.
Κόκκινο κρέας. Οι πρωτεΐνες που περιέχει είναι απαραίτητες για τους νευροδιαβιβαστές, οι οποίοι είναι ζωτικής σημασίας για τη διαδικασία της σκέψης καθώς βοηθούν στο να μεταβιβάζονται γρήγορα τα μηνύματα στον εγκέφαλο.
Ξηροί καρποί. Περιέχουν σίδηρο και μαγγάνιο με αποτέλεσμα να τονώνουν την ταχύτητα της σκέψης και της κρίσης.

4) Mειώστε τις ώρες τηλεθέασης: Οι πολλές ώρες, φαίνεται να παρασέρνουν σε συχνό τσιμπολόγημα ειδικά ανθυγιεινών τροφών, λόγω και των διαφημίσεων, αλλά και σε μειωμένη φυσική δραστηριότητα. Μια από τις πολλές έρευνες που πραγματεύονται το παραπάνω θέμα, μάς λέει χαρακτηριστικά ότι όσο πιο πολύ τηλεόραση βλέπουν τα νήπια, τόσο μεγαλώνει η πιθανότητα να εξελιχθούν σε παχύσαρκα παιδιά και «κακούς» μαθητές.

Η σχολική ηλικία είναι η ιδανικότερη ηλικία αφομοίωσης και μάθησης. Άρα βοηθήστε να έχουν μία ποιοτικότερη και υγιέστερη ζωή. Και μην ξεχνάτε τη φυσική δραστηριότητα που είναι άκρως απαραίτητη για τα μικρά παιδιά.

Διονύσης-Άδωνις Πάνος,
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονικός Υπεύθυνος Λόγω Διατροφής, Γλυφάδα
Ιδρυτικό μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας

Πηγή: http://www.logodiatrofis.gr

Στείλε σε φίλους

Να σας συστηθώ: είμαι ο Γιώργος και όλα αυτά τα χρόνια, έχω «ξαναζήσει» τα παιδικά μου χρόνια ενώ έχω γνωρίσει γονείς με το ίδιο πάθος και αγάπη προς τα παιδιά!

14 Σχόλια

  1. Μόλις ξεκινήσαμε δημοτικό και η κόρη μου είναι δύσκολη στο φαγητό. Οι εναλλακτικές ππου δίνεται είναι ενδιαφέρουσες. Συγχαρητήρια!

  2. ωραίες ιδέες – βέβαια το πιο σημαντικό πιστέύω είναι τι τρώει όλη η οικογένεια για να αποτελεί πρότυπο για τα παιδιά

  3. Η αλήθεια είναι ότι το πρωί μόλις ια σηκωθούν τα μικρά για το σχολείο, πέρα από το γάλα δεν έχουν διάθεση να φάνε κάτι άλλο. Έτσι το δεκατιανό/πρωινό το τρώνε στο σχολείο.
    Ωραίες οι προτάσεις σας….

  4. ευχαριστουμε για τις συμβουλες.

  5. Ευχαριστουμε αλλα τι γινετε οταν μετα απο τις 5 κουταλιες-πηρουνιες λεει φτανει χορτασα????????

  6. ευχαριστουμε για τις συμβουλες!!!

  7. πολυ καλες συμβουλες.η αληθεια ειναι οτι η διατροφη των παιδιων χρειαζεται ενα συνεχη αγωνα και επιμονη για να καταλαβουν και τα παιδια την αξια μιας ισορροπημενης διατροφης

  8. ωραιες συμβουλες

  9. ωραιες συμβουλες τις τηρουμε

  10. εμεις τρωμε τοστ , κεικ , φρουτο

    • Ακριβώς τα ίδια και εμείς.

  11. πολυ ωραίες και χρησιμες συμβουλές γιατι θελει πολλή προσπάθεια και υπομονή για να μάθει το παιδί να τρώει σωστά και όλα τα φαγητά.

  12. όλα ξεκινούν από το σπίτι νομίζω, τα παιδιά αντιγράφουν τους γονείς τους σχεδόν σε όλα, γιατί να μην το κάνουν και στην διατροφή τους????

  13. υπεροχη συμβουλη!!!!!!!!

Στείλε το σχόλιο σου

Read previous post:
Συνταγές από τον Chef Κυριάκο Μελά

Συνταγές από τον Chef Κυριάκο Μελά - Kids Cooking Club “Πίτσα ολικής άλεσης με γιαούρτι και ρόκα” – (Μία πίτσα)...

Close