in ,

Συμβουλές συναισθηματικής διαχείρισης μέσω κορωνοϊού

Οδηγός Συναισθηματικής Διαχείρισης

Lock Down 1

Αγαπητοί Συμπολίτες μας,

Παρακάτω σας παραθέτουμε μερικές βασικές οδηγίες συναισθηματικής διαχείρισης για το πώς να διαχειριστείτε επιτυχώς το Lock Down με σκοπό να καταφέρουμε να μετατρέψουμε αυτή τη δύσκολη κατάσταση σε μια ευκαιρία προσωπικής βελτίωσης. Σε κανονικές εποχές ένα δελτίο τύπου σαν και αυτό δεν θα ήταν απαραίτητο, αλλά δεν ζουμε σε κανονικές εποχές.

Το Ελληνικό Κέντρο Συναισθημάτων ειδικεύεται και μελετά την συναισθηματική διαχείριση, εκπαίδευση (SEL) και νοημοσύνη των Ελλήνων. Με τον νέο εγκλεισμό παρατηρήσαμε συναισθήματα αδικίας, μοναξιάς, θυμού και εγκλωβισμού να αναδύονται.

Μαζί, σε αυτό το lockdown θα σας βοηθήσουμε να ξεπεράσετε και τα 5 στάδια του εγκλεισμού με ευκολία και θα σας οδηγήσουμε να μετατρέψετε αυτήν την αρνητική συγκυρία, σε μια πραγματική ευκαιρία προσωπικής βελτίωσης. Σε αυτόν τον οδηγό θα αναλύσουμε το πρώτο: την Δυσπιστία. Τα υπόλοιπα στάδια είναι:

 

1.Δυσπιστία – 2.Θυμός – 3.Θλίψη – 4.Αποδοχή – 5.Αισιοδοξία.

Πώς να διαχειριστείτε τη Δυσπιστία άμεσα και αποτελεσματικά.

Παρακάτω θα βρείτε τρεις +1 απλές οδηγίες για να ξεπεράσετε την Δυσπιστία, χωρίς να χάνετε την δική σας προσωπική άποψη και ταυτότητα.

1.   Επιλέξτε τους ειδικούς που εμπιστεύεστε.

Βρείτε τους ειδικούς που μπορείτε να εμπιστευτείτε και δεν αμφισβητείτε την άποψή τους. Σας προτείνουμε να επιλέξετε αυτούς που:

  • ανήκουν σε κάποια θεσμική θέση ώστε να ασκείται έλεγχος στα λεγόμενά τους.
  • να σας ηρεμούν χωρίς να σας καθησυχάζουν.

Να θυμάστε, αν τα λεγόμενα κάποιου σας τρομάζουν, θέλει κάτι από εσάς. Βρείτε αυτόν που σας προσφέρει ηρεμία με τις αποδείξεις που χρειάζεστε.

2.   Δημιουργήστε χώρο για τις απόψεις των άλλων

Άποψη σημαίνει: από ποιά όψη κοιτάζω τα πράγματα. Ο κάθε άνθρωπος “βλέπει” την πραγματικότητα από διαφορετική πλευρά. Επιτρέψτε να εκφραστεί και μετά αποφασίστε αν σας ταιριάζει ή όχι. Οι απόψεις μας βελτιώνουν, μας ασκούν στη συγχώρεση, στην αποδοχή. Το να ακούτε δεν σημαίνει οτι συμφωνείτε.

Θυμηθείτε: δεν είναι διαγωνισμός. Δεν θα κερδίσει ένας αλλά όλοι μαζί.

3.   Μειώστε τον χρόνο των ειδήσεων

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στον χρόνο που αφιερώνετε στην ενημέρωσή σας. Αποφασίστε πόση ώρα θα διαβάζετε, βλέπετε ή ακούτε τα νέα. Προτείνουμε 15-20 λεπτά, πρωινές ώρες και μόνο από έγκριτες πηγές. Να θυμάστε: Αν συμβεί κάτι “τόσο σημαντικό” θα σας ενημερώσουν οι φίλοι σας. Θα προτείναμε την ώρα των βραδινών ειδήσεων να την αφιερώνατε στην οικογένεια, στο κατοικίδιο ή σε κάποιο χόμπι σας. Όχι στην τηλεόραση.

Μεγάλη Προσοχή στα Social Media. Τα περισσότερα νέα που προβάλλονται στο Facebook και στο Twitter είναι ψευδή και από μη ελεγμένες πηγές. Είναι κατευθυνόμενα για να δημιουργήσουν χάος. Αποκλείστε όλους όσους μοιράζονται τέτοια ψευδή νέα. Η πρότασή μας είναι περιορίστε την χρήση των social media στο ελάχιστο αυτές τις ημέρες.

+1   Μιλήστε στο Θεό που πιστεύετε.

Σε όποιον Θεό και αν πιστεύετε είναι η ώρα που μπορείτε να συνομιλήσετε μαζί Του. Όλο αυτό που μας συμβαίνει είναι πολύ μεγάλο για να το διαχειριστούμε μόνοι μας. Ζητήστε βοήθεια και θα σας δοθεί. Η πίστη μπορεί να είναι θαυματουργή αν της το επιτρέψουμε.  

Ό,τι προσφέρεις, επιστρέφεται.

Αυτές οι πολύ απλές οδηγίες μπορούν να σας βοηθήσουν να περάσετε πολύ πιο ανώδυνα αυτην την δύσκολη εποχή που διανύουμε. Θυμηθείτε ότι όσο περισσότεροι γνωρίζουν αυτές τις πληροφορίες, τόσο πιο όμορφα θα ζήσουμε όλοι. Μοιραστείτε το με όσο το δυνατόν περισσότερους αγαπημένους σας ανθρώπους. Μοιράστε τη γνώση και την αγάπη, θα σας επιστραφεί.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Τα συναισθήματα είναι έντονα και μπορούν, αν δεν αντιμετωπιστούν σωστά, να προκαλέσουν συναισθηματικά προβλήματα στο μέλλον. Η έκφραση των συναισθημάτων είναι η πιο ευκολη και ορθή οδός. Αν χρειαστείτε την βοήθεια κάποιου ειδικού μη διστάσετε να την αναζητήσετε.

Για πρώτη φορά συνεργαζόμαστε με την ελληνική ψυχολογική μέθοδο Άμεσης Συναισθηματικής Αποφόρτισης Expansion Method για να προσφέρουμε ουσιαστική βοήθεια και να μετατρέψουμε τον εγκλεισμό, σε μια ευκαιρία προσωπικής βελτίωσης.

 

Λίγα λόγια για την Expansion Method

Η Expansion Method είναι μια συνθετική, συνδυαστική, εκπαιδευτική μέθοδος άμεσης προσωπικής βελτίωσης, με ταυτόχρονη ανάπτυξη δεικτών EQ και ευτυχίας. Είναι ανώδυνη, ακίνδυνη, χωρίς φάρμακα και έχει ένα σκοπό: την δημιουργία ελεύθερων ανθρώπων. Ο άνθρωπος είναι ελεύθερος όταν δεν κουβαλάει μέσα του τοξικά συναισθήματα και δεν εξαρτάται από κάποιο φάρμακο, ούτε κάποιον άλλο άνθρωπο, αλλά πατάει γερά στα πόδια του, αντλεί τη δύναμη του από μέσα του και είναι κύριος του εαυτού του.

Διαβάστε τους προηγούμενους οδηγούς Συναισθηματικής Διαχείρισης του Κέντρου:

Οδηγός Ψυχικής Υγείας, Οδηγός Σχολικού Έτους, Οδηγός Κοινωνικής Αποστασιοποίησης, Οδηγός Μείωσης Άγχους, Οδηγός για γονείς, Οδηγός Καλοκαιρι 2020

Συγγραφέας: Αργυρης Σ. Μάρδας, συγγραφέας, ιδρυτής Ελληνικού Κέντρου Συναισθημάτων, δημιουργός της Expansion Method.

Συνυπογράφουν οι: Γ. Φαφαλιού, Ψυχολόγος, Θ. Γκέλη, εκπαιδευτικός, Μ. Σελεβίστα, επιχειρηματίας, Θ. Α. Ραυτοπούλου, Σύμβουλος ΠΑ, Ε. Δρανδάκης, νοσηλευτής, Α. Γκούβας, αστυνομικός, Έ. Τζάκου, κινησιοθεραπεύτρια, Ν. Νιώρα, κοινωνιολόγος.

Link, Αναφορές, Βιβλιογραφία

  1. Κοινωνική Συναισθηματική Μάθηση SEL (2020). emoducation.com/sel
  2. https://www.apa.org/news/apa/2020/03/psychologist-covid-19
  3. https://www.expansionmethod.com/roi

Δεν σου άρεσε; Ενημέρωσε μας!

Από Δήμητρα Τσιαούση

Είμαι η Δήμητρα, δημοσιογράφος και μητέρα τριών παιδιών. Η μεγάλη αγάπη για το θέατρο, τις παρασταστικές τέχνες και τις ποιοτικές αποδράσεις για μεγάλους και μικρούς με έφερε στο ΕΛΑΜΑΖΙ. Μαζί θα «ζουμάρουμε» τα καλύτερα δρώμενα στην Αττική με τις καλύτερες προτάσεις διασκέδασης, ψυχαγωγίας και διδαχής!

Αφήστε μια απάντηση