in

ΣυμπαθητικόΣυμπαθητικό

Εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά σεμινάρια του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

Ξεκινάνε τα σεμινάρια εξ αποστάσεως του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.

Από επιστήμονες με ιδιαίτερη γνώση, εμπειρία και κατάρτιση στο αντικείμενό τους δίνουν  την ευκαιρία στους επιμορφούμενους να ακολουθήσουν ένα ευέλικτο πρόγραμμα από όπου και εάν βρίσκονται, με μόνο περιορισμό τη δυνατότητα πρόσβασης σε internet.

Τα εναλλακτικά προγράμματα εκπαίδευσης έγιναν επίκαιρα λόγω των αυξανόμενων  κοινωνικών και επαγγελματικών αλλαγών και δίνουν τη δυνατότητα εξειδίκευσης και επικαιροποίησης γνώσεων μέσα από μη τυπικούς τρόπους εκπαίδευσης.


Ο Έντεχνος Συλλογισμός στη Μουσειακή Εκπαίδευση και το Σχολείο

Οι Τέχνες αποτελούν ένα σημαντικό στοιχείο στην εκπαίδευση των παιδιών, καθώς υποστηρίζουν την καλλιτεχνική έκφραση, προτάσσουν τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού, κινητοποιούν την επιθυμία του για έρευνα και δημιουργία, αναπτύσσουν τις ικανότητες και δεξιότητές του και διαμορφώνουν τις αξίες, τις στάσεις και τις συμπεριφορές του.

Στην κατεύθυνση αυτή κινείται ο Έντεχνος Συλλογισμός (Artful Thinking) . Πρόκειται για προσέγγιση της ερευνητικής ομάδας Project Zero της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Harvard, σε συνεργασία με το Traverse City, Michigan Area Public Schools (TCAPS), η οποία προωθεί την συστηματική χρήση έργων τέχνης, φωτογραφιών, αντικειμένων, ώστε να εξυπηρετούνται οι μαθησιακοί στόχοι που θέτουν οι εκπαιδευτικοί  ή άλλοι επαγγελματίες που ασχολούνται με τον Πολιτισμό και να καλλιεργείται η στοχαστική διάθεση των παιδιών.

Στo παρόν σεμινάριο θα αναλυθούν οι στοχαστικές διαθέσεις του Έντεχνου Συλλογισμού  με τις αντίστοιχες ρουτίνες  σκέψης,  με σκοπό να εμβαθύνουν οι συμμετέχοντες στην μελέτη της αισθητικής εμπειρίας μέσω της συστηματικής παρατήρησης και κριτικής ανάλυσης  έργων τέχνης.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  1. Αξιοποίηση της Τέχνης στην Εκπαίδευση

Eνότητα 1

  • Ο σημαντικός ρόλος που μπορεί να παίξει η τέχνη στη διεργασία της μάθησης.
  1. Παρατήρηση έργων τέχνης – Η χρήση των ερωτήσεων

Eνότητα 2

  • Εξοικείωση με τα έργα τέχνης: Οι συμμετέχοντες μαθαίνου να παρατηρούν και να αναγνωρίζουν στοιχεία έργων τέχνης, να αναζητούν και να εντοπίζουν έμμεσες πληροφορίες και μηνύματα που απορρέουν από αυτά.
  1. To Πρόγραμμα Ορατής Σκέψης και ο Έντέχνος συλλογισμός

Eνότητα 3

Τι είναι  η ερευνητικής ομάδα Project Zero της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Harvard, τι είναι η προσέγγιση  Έντεχνος Συλλογισμός (ΑrtfulThinking), ποιες είναι οι έξι στοχαστικές διαθέσεις της προσέγγισης του Έντεχνου Συλλογισμού, τι είναι  οι ρουτίνες σκέψεις και πως μπορούν να υλοποιηθούν στο εκπαιδευτικό πλαίσιο (μουσείο, σχολείο, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης).

  1. Έντεχνος συλλογισμός: Τι είναι ο έντεχνος συλλογισμός. Στοχαστικές διαθέσεις 1

Eνότητα 4

  • Ποιες ρουτίνες σκέψεις και με ποια διαδικασία εφαρμόζονται στη  στοχαστική διάθεση παρατήρησης και περιγραφής, στη  στοχαστική διάθεση διερεύνησης απόψεων, στη στοχαστική διάθεση προβληματισμού και διερεύνησης.
  1. Έντεχνος συλλογισμός: Στοχαστικές διαθέσεις 2

Eνότητα 5

  • Pουτίνες σκέψης και με ποια διαδικασία εφαρμόζονται στη στοχαστική διάθεση για σύγκριση και σύνδεση, στη στοχαστική  διάθεση για αιτιολόγηση
  1. Έντεχνος συλλογισμός: Στοχαστικές διαθέσεις 3

Eνότητα 6

Pουτίνες σκέψης και με ποια διαδικασία εφαρμόζονται στοχαστική διάθεση προβληματισμού και διερεύνησης, στη  στοχαστική διάθεση για την αναζήτηση πολυπλοκότητας

Διδάσκουσα: Νίκη Κάντζου, Νηπιαγωγός, Μ.Δ.Ε. στην Παιδαγωγική και Διδακτική Μεθοδολογία του Νηπιαγωγείου, υποψήφια Διδάκτωρ στη Μουσειακή Εκπαίδευση

Ημερομηνία έναρξης:  23 Νοεμβρίου

Κόστος συμμετοχής 120 ευρώ

Εκπτώσεις: 100 ευρώ /φοιτητές,κάτοχοι κάρτα ανεργίας, έκπτωση 10% στα μέλη μας, έκπτωση 15% για συμμετοχή σε περισσότερα από ένα σεμινάρια

(Δυνατότητα αποπληρωμής σε 2 δόσεις)

Το προγράμμα είναι 40 διδακτικών ωρών και διαρκεί 1,5 μήνα.

To σεμινάριο πραγματοποιείται με ασύγχρονο τρόπο στην πλατφόρμα εκπαίδευσης του Μουσείου, το υλικό θα δίνεται σταδιακά και θα ακολουθούν εργασίες και δραστηριότητες με μία τελική εργασία.

Βεβαιώσεις παρακολούθησης δίνονται όταν κάποιος/α παρακολουθήσει όλες τις θεματικές ενότητες και παραδώσει τις εργασίες του.

Πληροφορίες/Εγγραφές:


Δημιουργική γραφή: γράφοντας παραμύθια και ιστορίες;

-Περιλαμβάνονται τέσσερις συναντήσεις, διάρκειας 2 ωρών

-Στις συναντήσεις μας γνωστοί συγγραφείς και εικονογράφοι παιδικών βιβλίων θα  μοιραστούν μαζί μας τα μυστικά τους και θα απαντήσουν στις ερωτήσεις των εκπαιδευόμενων

-Κάθε κύκλος συνδυάζεται με έναν θεματικό διαδικτυακό περίπατο στην Πλάκα

-Τα παραμύθια των εκπαιδευόμενων που το επιθυμούν θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Παραμυθοκουζίνας  http://paramithokouzina.blogspot.gr/  και στην ιστοσελίδα του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.

-Τα τελικά κείμενα θα εκδοθούν σε ηλεκτρονική έκδοση με ISBN.

Περιεχόμενο

1η Συνάντηση: Ο κόσμος των παραμυθιών

-Βιωματικές ασκήσεις για την καλύτερη γνωριμία και συνεργασία της ομάδας

-Προσέγγιση του κόσμου των παραμυθιών (ανάλυση της δομής κ.α.)

-Γνωριμία με τις «λειτουργίες» του παραμυθιού και τη Μαγική Τράπουλα

-Σχεδιάζοντας ένα παραμύθι. Ποια είναι τα υλικά και πώς «μαγειρεύονται». Συζήτηση με συγγραφέα

-Ο κάθε εκπαιδευόμενος αναλαμβάνει, να δημιουργήσει και να παρουσιάσει στην επόμενη συνάντηση τη δική του ιστορία, βασισμένη σε οδηγίες που θα του δοθούν

2η Συνάντηση: Οι μύθοι στην εποχή μας

-Παρουσίαση και συζήτηση των παραμυθιών που δημιούργησαν οι εκπαιδευόμενοι

-Τεχνικές και παιχνίδια για να φτιάχνουμε παραμύθια με την ομάδα ή την τάξη

-1η Παρουσίαση της Μαγικής Τράπουλας της Μυθολογίας

-Πως μπορούμε με τη βοήθεια των παραμυθιών να γνωρίσουμε την ιστορία και τη μυθολογία

-Χωριζόμαστε σε ομάδες. Η κάθε ομάδα δημιουργεί και παρουσιάζει τον δικό της μύθο.

-Συζήτηση με συγγραφέα που έχει ασχοληθεί με μυθολογικά θέματα

-Ο κάθε εκπαιδευόμενος αναλαμβάνει να δημιουργήσει ένα παραμύθι βασισμένο σε κάποιον μύθο της ελληνικής ή της παγκόσμιας μυθολογίας

3η Συνάντηση: Περίπατος στην Πλάκα

Περπατάμε στην οδό Τριπόδων, μαθαίνουμε για το αρχαίο θέατρο, για το μνημείο του Λυσικράτη κλπ

Με αφορμή τα όσα μαθαίνουμε στον περίπατο ο κάθε εκπαιδευόμενος αναλαμβάνει να ετοιμάσει μια παρουσίαση όπου θα αξιοποιεί τα όσα αποκόμισε και για τη δημιουργία ενός μύθου/ παραμυθιού που θα διαδραματίζεται στην αρχαία Αθήνα

4η Συνάντηση:

-Παρουσίαση και συζήτηση των παραμυθιών που δημιούργησαν οι εκπαιδευόμενοι

-Η τάξη φτιάχνει το δικό της παραμύθι

-Συζητάμε όλοι μαζί και αποφασίζουμε ποιος θα είναι ο κεντρικός ήρωας του παραμυθιού, η πλοκή κ.α..

-Συζήτηση – σχολιασμός από συγγραφέα και εικονογράφο

Ακολουθούν

2ος Κύκλος: Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Τζάνι Ροντάρι

3ος κύκλος: Ο κόσμος του αστυνομικού μυθιστορήματος

4ος κύκλος: Με αφορμή την Επέτειο της Επανάστασης του 1821

Διδάσκων: Κώστας Στοφόρος, Συγγραφέας

Ημερομηνία έναρξης:  18 Νοεμβρίου ( 4 Συναντήσεις 18,25/11 & 2,9/12 6-8 μ.μ.)

Κόστος συμμετοχής 120 ευρώ

Εκπτώσεις: 100 ευρώ /φοιτητές,κάτοχοι κάρτα ανεργίας, έκπτωση 10% στα μέλη μας, έκπτωση 15% για συμμετοχή σε περισσότερα από ένα σεμινάρια

(Δυνατότητα αποπληρωμής σε 2 δόσεις)

To σεμινάριο πραγματοποιείται με συναντήσεις στην πλατφόρμα Zoom

Πληροφορίες/Εγγραφές:


Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση και Διαχείριση Σχολικής Συμπεριφοράς

Τα παιδιά και οι έφηβοι συχνά έρχονται αντιμέτωποι με κρίσιμες καταστάσεις κατά τα σχολικά τους χρόνια, τις οποίες καλούνται να διαχειριστούν, παρά τις αναπτυξιακές αλλαγές που βιώνουν κατά τα ποικίλα αναπτυξιακά στάδια που διέρχονται. Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι εκάστοτε επαγγελματίες πρέπει να συνεργαστούν με τα παιδιά, ώστε να εξομαλύνουν ενδεχόμενες κρίσεις κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να επαναφέρουν την τάξη.

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν διάφορες προβληματικές καταστάσεις που μπορεί να αναδυθούν στο σχολικό περιβάλλον και τρόπους αντιμετώπισής τους.

Ειδικότερα οι συμμετέχοντες θα μελετήσουν:

  • Θέματα σχολικής ψυχολογίας.
  • Θέματα διαπολιτισμικής και ειδικής συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
  • Διάφορα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών και των εφήβων.
  • Την αξία της διεπιστημονικής συνεργασίας.

Διδάσκουσα: Χριστίνα Κωφίδου, Φιλόλογος, Μ.Δ.Ε. Συστηματικής Φιλοσοφίας, υποψήφια Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής

Ημερομηνία έναρξης:  23 Νοεμβρίου

Κόστος συμμετοχής 120 ευρώ

Εκπτώσεις: 100 ευρώ /φοιτητές,κάτοχοι κάρτα ανεργίας, έκπτωση 10% στα μέλη μας, έκπτωση 15% για συμμετοχή σε περισσότερα από ένα σεμινάρια

(Δυνατότητα αποπληρωμής σε 2 δόσεις)

Το προγράμμα είναι 40 διδακτικών ωρών και διαρκεί 1,5 μήνα.

To σεμινάριο πραγματοποιείται με ασύγχρονο τρόπο στην πλατφόρμα εκπαίδευσης του Μουσείου, το υλικό θα δίνεται σταδιακά και θα ακολουθούν εργασίες και δραστηριότητες με μία τελική εργασία.

Βεβαιώσεις παρακολούθησης δίνονται όταν κάποιος/α παρακολουθήσει όλες τις θεματικές ενότητες και παραδώσει τις εργασίες του.

Πληροφορίες/Εγγραφές:


Ειδική αγωγή, Μαθησιακές Δυσκολίες και Ενιαία Εκπαίδευση

Σύμφωνα με τον τελευταίο νόμο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Νόμος 3699/2008), «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) είναι το σύνολο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». Καθήκον της πολιτείας είναι να βελτιώνει και ενισχύει τον ποιοτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, αλλά και να φροντίζει για τη δωρεάν παροχή της σε όλα τα πλαίσια εκπαίδευσης (προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια) και για όλες τις ηλικίες. Καθήκον επίσης της πολιτείας είναι να παρέχει στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία ίσες ευκαιρίες για συμμετοχή στην οικονομική, κοινωνική, πολιτική και πολιτιστική ζωή της κοινωνίας, δυνατότητες επαγγελματικής ανάπτυξης και ανεξαρτησίας, και, γενικότερα, όλα τα εφόδια που χρειάζονται, ώστε να γίνουν αυτοπροσδιοριζόμενοι πολίτες.

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν πτυχές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στην Ελλάδα, να έρθουν σε επαφή με συγκεκριμένες αναπηρίες και τεχνικές αντιμετώπισής τους, να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στη συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία στα γενικά σχολεία.

Ειδικότερα οι συμμετέχοντες θα μελετήσουν:

  • Τη Νομοθεσία της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).
  • Τις Μαθησιακές Δυσκολίες, τη ΔΕΠΥ, τις Διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού, τις Αισθητηριακές αναπηρίες.
  • Καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης για την ΕΑΕ.
  • Την αξία της διεπιστημονικής συνεργασίας.

Διδάσκουσα: Χριστίνα Κωφίδου, Φιλόλογος, Μ.Δ.Ε. Συστηματικής Φιλοσοφίας, υποψήφια Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής

Ημερομηνία έναρξης:  23 Νοεμβρίου

Κόστος συμμετοχής 120 ευρώ

Εκπτώσεις: 100 ευρώ /φοιτητές,κάτοχοι κάρτα ανεργίας, έκπτωση 10% στα μέλη μας, έκπτωση 15% για συμμετοχή σε περισσότερα από ένα σεμινάρια

(Δυνατότητα αποπληρωμής σε 2 δόσεις)

Το προγράμμα είναι 40 διδακτικών ωρών και διαρκεί 1,5 μήνα.

To σεμινάριο πραγματοποιείται με ασύγχρονο τρόπο στην πλατφόρμα εκπαίδευσης του Μουσείου, το υλικό θα δίνεται σταδιακά και θα ακολουθούν εργασίες και δραστηριότητες με μία τελική εργασία.

Βεβαιώσεις παρακολούθησης δίνονται όταν κάποιος/α παρακολουθήσει όλες τις θεματικές ενότητες και παραδώσει τις εργασίες του.

Πληροφορίες/Εγγραφές:


Η Σημασία του Έρωτα στο Συμπόσιο και στο Φαίδρο του Πλάτωνα

Ο έρωτας είναι ένα θέμα διαχρονικό που απασχόλησε όλους τους ανθρώπους από την αρχαιότητα μέχρι και τις μέρες μας. Είναι μία από τις πιο έντονες και περίπλοκες ανθρώπινες επιθυμίες. Για τον Πλάτωνα ο έρωτας αποτελεί μανία για το ωραίο, ξεκινάει από την ηδονή και τη σαρκική απόλαυση στη θέαση του Ωραίου και του Καλού και με βαθμιαία βήματα φτάνει στο θεϊκό Έρωτα, όπου οι θνητοί βγαίνουν από τα περιοριστικά πλαίσια των αισθήσεων και προσεγγίζουν τον κόσμο των Ιδεών.

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν την πολυδιάστατη φύση του έρωτα μέσα από τα δύο έργα του Πλάτωνα, το Συμπόσιο και το Φαίδρο. Στα έργα αυτά ξεδιπλώνονται οι φιλοσοφικές απόψεις του Πλάτωνα και αναλύεται ο έρωτας στα πλαίσια μιας μεταφυσικής σφαίρας, καθώς αποτελεί το κλειδί που ανοίγει την πόρτα της ψυχής και δίνει τη δυνατότητα στους θνητούς να εισέλθουν στον κόσμο των ιδεών. Μέσα από την ένωση με τις ιδέες, που βρίσκονται έξω από τον κόσμο των αισθήσεων, η ζωή του ανθρώπου αποκτά νόημα.

Ειδικότερα οι συμμετέχοντες θα μελετήσουν:

  • Βιογραφικά Στοιχεία και Έργα του Πλάτωνα
  • Το Συμπόσιο, τη δομή του, τους πρωταγωνιστές, τους λόγους των πρωταγωνιστών, τη σημασία του έρωτα στο Συμπόσιο
  • Το Φαίδρο, τη δομή του, τους λόγους των πρωταγωνιστών, τη σημασία του έρωτα στο Φαίδρο
  • Τη σχέση του Έρωτα με το Λόγο και την Ορμή

Διδάσκουσα: Χριστίνα Κωφίδου, Φιλόλογος, Μ.Δ.Ε. Συστηματικής Φιλοσοφίας, υποψήφια Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής

Ημερομηνία έναρξης:  23 Νοεμβρίου

Κόστος συμμετοχής 120 ευρώ

Εκπτώσεις: 100 ευρώ /φοιτητές,κάτοχοι κάρτα ανεργίας, έκπτωση 10% στα μέλη μας, έκπτωση 15% για συμμετοχή σε περισσότερα από ένα σεμινάρια

(Δυνατότητα αποπληρωμής σε 2 δόσεις)

Το προγράμμα είναι 40 διδακτικών ωρών και διαρκεί 1,5 μήνα.

To σεμινάριο πραγματοποιείται με ασύγχρονο τρόπο στην πλατφόρμα εκπαίδευσης του Μουσείου, το υλικό θα δίνεται σταδιακά και θα ακολουθούν εργασίες και δραστηριότητες με μία τελική εργασία.

Βεβαιώσεις παρακολούθησης δίνονται όταν κάποιος/α παρακολουθήσει όλες τις θεματικές ενότητες και παραδώσει τις εργασίες του.

Πληροφορίες/Εγγραφές:

Δεν σου άρεσε; Ενημέρωσε μας!

Από Eleftheria

Είμαι η Ελευθερία.. περήφανη μαμά του έφηβου πια Μαρίνου (13 ετών) & του Μάριου (10 ετών). Πάντα μας άρεσαν οι βόλτες, μακρινές και κοντινές ώστε να μοιραζόμαστε όμορφες στιγμές μαζί με τα παιδιά μας! Πλέον τα ταξίδια μας είναι διαφορετικά... καθώς έχουμε περάσει αρκετές πίστες!

Ακόμα όμως θέλουμε να μαθαίνουμε για νέα μέρη, να μοιραζόμαστε εμπειρίες, να γνωρίζουμε άλλους γονείς με το ίδιο στόχο, να περάσουμε όμορφα με τα παιδιά μας!

Αφήστε μια απάντηση