in ,

ΥΠΕΡ ΑΔΥΝΑΤΟΥ του Λυσία από την εταιρεία Θεάτρου 1+1=1 στο Ίδρυμα ΚΑΤΑΚΟΥΖΗΝΟΥ

ΥΠΕΡ ΑΔΥΝΑΤΟΥ

 

H εταιρεία θεάτρου 1+1=1 παρουσιάζει μια σκηνική σύνθεση βασισμένη στο λόγο Υπέρ του αδυνάτου του Λυσία (403 π.Χ.) και στο γλυπτό Μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών του Ντεγκά (1881).

ΙΔΡΥΜΑ ΑΓΓΕΛΟΥ & ΛΗΤΩΣ ΚΑΤΑΚΟΥΖΗΝΟΥ

Αμαλίας 4 | Κρατήσεις: 6942 220045 / mail [email protected]
Πρεμιέρα

Πέμπτη 1 Μαρτίου 2018

 

Video trailer: https://www.youtube.com/watch?v=yPomWcBprY8&feature=youtu.be

 

Μια συνάντηση του Λυσία με τον Ντεγκά. Ο λόγος Υπέρ του αδυνάτου στο στόμα της Μικρής χορεύτριας δεκατεσσάρων ετών. Ένας ανάπηρος, μπροστά στη Βουλή, κατηγορούμενος, αγωνίζεται για την αξιοπρέπεια που δικαιούται. Μια μαθητευόμενη χορεύτρια εκτίθεται σαν «τέρας» μέσα στο κλουβί, ερήμην της. Είναι μικροί, ταπεινοί, ουσιαστικά ανώνυμοι. Θα κατηγορηθούν για αυθάδεια, αλαζονεία. Αλλά στέκουν στα πόδια τους και «εκτίθενται», από θέση ασθενή, αξιώνοντας προσοχή, σεβασμό, χώρο. Αναγκασμένοι να υπερασπιστούν μόνοι τον εαυτό τους (αυτή βουβά, αυτός με δάνεια ευφράδεια), διεκδικούν μια θέση κ

ιο.﷽﷽﷽﷽﷽﷽ άτω από τον ήλιο.

 

Ο λόγος Υπέρ αδυνάτου του Λυσία γράφτηκε μετά την πτώση των Τριάκοντα Τυράννων (403 π.Χ.) και εκφωνήθηκε στη Βουλή των Αθηναίων, από έναν ανάπηρο και άπορο (αδύνατο) πολίτη, για να υπερασπιστεί το δικαίωμά του στο επίδομα που του παρείχε η πόλη.

 

Το γλυπτό Μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών του Ντεγκά εκτέθηκε πρώτη φορά το 1881 στο Salon des Indépendants μέσα σε μια γυάλινη προθήκη, όπως τα «αξιοπερίεργα» των Μουσείων Φυσικής Ιστορίας. Η «ασχήμια» του προκάλεσε σκάνδαλο στο φιλότεχνο κοινό. Το έργο σηματοδότησε βαθιά ρήξη στην ιστορία της γλυπτικής.

 

Η παράσταση αρθρώνεται σε τρία επίπεδα που τέμνονται, τον ηθοποιό / περφόρμερ, τον «υπόδικο» και το έκθεμα. Κοινό στοιχείο, η εκούσια, η αναγκαστική και η διαμεσολαβημένη έκθεση. Και η διεκδίκηση του ατομικού χώρου. Μια συνάντηση ανάμεσα στον ερμηνευτή, τον ανάπηρο και το κέρινο ομοίωμα που ερευνά τα όρια της τέχνης, της δημοκρατίας και της ανθρώπινης κατάστασης.

Ο Υπέρ αδυνάτου λόγος του Λυσία αποτελεί λαμπρό δείγμα χρήσης του ορθού λόγου που θα κυριαρχούσε για τους επόμενους πολλούς αιώνες κατά τη δόμηση και την άνθηση του δυτικοευρωπαϊκού πολιτισμού.

 

Το γλυπτό Μικρή χορεύτρια του Ντεγκά συνιστά ένα από τα πρώτα δείγματα τέχνης που μιλά για την κατάρρευση των αξιών και της εικόνας του δυτικοευρωπαϊκού πολιτισμού και των προβλημάτων που δημιούργησε αυτός ο πολιτισμός.

 

Κείμενο: Λυσίας κ.ά.

Μετάφραση: Δήμος Σπαθάρας (Λυσίας, Υπέρ του αδυνάτου)

Σκηνοθεσία – Δραματουργία: Θοδωρής Τσαπακίδης

Σκηνικά – Κοστούμια: Βασίλης Μπαρμπαρίγος

Μουσική: Λάμπρος Πηγούνης

Χορογραφία: Δημήτρης Ράπτης

Φωτισμοί – Video teaser: Τάσος Παλαιορούτας

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Ρήγα

Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης

 

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γερακίτης – Νικόλας Μαναίος

Αφίσα – Κάρτα: Dennis Spearman

 

Ερμηνεία: Δημήτρης Ράπτης – Δέσποινα Σαραφείδου

 

Παραγωγή: Εταιρεία θεάτρου 1+1=1

Παραστάσεις: 1 Μαρτίου – 1 Απριλίου

Πέμπτη – Παρασκευή – Σάββατο (εκτός Παρασκευής 30/3) και Κυριακή 1/4 21:15

Διάρκεια: 65 λεπτά | Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ κανονικό, 5 ευρώ μειωμένο

fb: https://www.facebook.com/yperadynatou/

Φωτογραφίες σε υψηλή ανάλυση: https://www.dropbox.com/sh/znpu8jfckci00i7/AABs3gsYbjJWm7IK11fDBqwda?dl=0

 

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ για την περίοδο 2017-18.

Report

Από Δήμητρα Τσιαούση

Είμαι η Δήμητρα, δημοσιογράφος και μητέρα τριών παιδιών. Η μεγάλη αγάπη για το θέατρο, τις παρασταστικές τέχνες και τις ποιοτικές αποδράσεις για μεγάλους και μικρούς με έφερε στο ΕΛΑΜΑΖΙ. Μαζί θα «ζουμάρουμε» τα καλύτερα δρώμενα στην Αττική με τις καλύτερες προτάσεις διασκέδασης, ψυχαγωγίας και διδαχής!

Σχόλια

Leave a Reply

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Comments

0 comments