in

ΤΟ ΦΤΕΡΩΤΟ ΑΛΟΓΟ : ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΕΝΙΟ ΤΑΞΙΔΙ

ΤΟ ΦΤΕΡΩΤΟ ΑΛΟΓΟ : ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΕΝΙΟ ΤΑΞΙΔΙ

Το Σάββατο 9 Μαρτίου, το αγαπημένο μας ELAMAZI μας έδωσε την ευκαιρία να ζήσουμε ένα μαγικό ταξίδι στις χώρες της μακρινής ανατολής και να γνωρίσουμε ιππεύοντας το Φτερωτό Άλογο έναν κόσμο με παλάτια, βασιλιάδες, βασιλοπούλες,  μάγους, δερβίσηδες και καραβάνια.

Ο μεγάλος Κρητικός συγγραφέας Ν.Καζαντζάκης κατά την περίοδο 1935- 1942 ασχολήθηκε με τη διασκευή και μετάφραση παιδικών κειμένων για τους εκδοτικούς οίκους Ελευθερουδάκη και Δημητράκου. Έτσι έγραψε το «Φτερωτό Άλογο», αυτή τη διασκευή του παραμυθιού της αραβικής λογοτεχνίας «Χίλιες και μια Νύχτες», το οποίο ήταν ανέκδοτο και άγνωστο μέχρι πρόσφατα. Ανακαλύφθηκε από τον Νίκο Μαθιουδάκη, επιστημονικό σύμβουλο της θεατρικής παράστασης, ο οποίος επεξεργάστηκε το αρχικό κείμενο.

Ευτυχώς για μας – μικρούς και μεγάλους θεατές – το έργο διασκευάστηκε από την εξαιρετική Άνδρη Θεοδότου, σκηνοθετήθηκε από τον ταλαντούχο Βασίλη Μαυρογεωργίου,  «ντύθηκε» από τις  παραδοσιακές και με ανατολίτικες επιρροές μελωδίες του Νίκου Κυπουργού και φιλοξενείται φέτος στον Νέο Εκθεσιακό Χώρο του Μεγάρου Μουσικής. Ο χώρος δεν θυμίζει θεατρική σκηνή (χάρη στη διαμόρφωση του χώρου με τα σκηνικά της Θάλειας Μέλισσα) αφού όλοι οι θεατές έχουν την αίσθηση από την αρχή ως το τέλος της παράστασης ότι μετέχουν ενεργά στο παραμύθι.

Ήδη από την είσοδό μας προς τη θεατρική σκηνή όλα σε προδιαθέτουν γι αυτό το ξεχωριστό που θα βιώσεις ως θεατής. Έχει στηθεί ένα ανατολίτικο σαράι αποτελούμενο όχι από μεγαλοπρεπή, βαριά και ακριβά σκηνικά αλλά από αέρινα πολύχρωμα πανιά που καλύπτουν τον χώρο. Οι θεατές κάθονται σε μαξιλάρες σαν να βρίσκονται σε μια σκηνή στην έρημο. Όλη η δράση εκτυλίσσεται μπροστά τους όπου υπάρχουν τρεις σκηνές βεδουίνων με ξεχωριστή λειτουργικότητα η καθεμία, η πρώτη χρησιμοποιείται από τους μουσικούς, η άλλη αποτελεί το βεστιάριο των ηθοποιών, ενώ η μεσαία μετατρέπεται στο παλάτι του βασιλιά.

Και οι 12 ηθοποιοί είναι τόσο ταλαντούχοι και δεν μπόρεσα να ξεχωρίσω κάποιον  ιδιαίτερα. Τραγουδούν, χορεύουν, παίζουν μουσικά όργανα, αφηγούνται αλλά κυρίως μετατρέπουν με έναν μοναδικό τρόπο όλο το έργο σε εικόνες. Οι κινήσεις τους είναι εμπνευσμένες και ευρηματικές. Ο δε χορός των πιστών γυναικών της βασιλοπούλας μοναδικός! Όλοι οι ηθοποιοί υπηρετούν με εξαιρετικό τρόπο το «σωματικό θέατρο». Νομίζεις ότι βλέπεις ολοζώντανο το φτερωτό άλογο να πετά, αφουγκράζεσαι τους ήχους της ερήμου, βλέπεις το καραβάνι, τους ιππείς να καλπάζουν, αισθάνεσαι τη ζέστη και την άμμο της ερήμου να σε περιβάλλουν, ξεχνάς ότι βλέπεις τα σώματα 12 ηθοποιών γιατί αυτά μετατρέπονται σε ήλιο, φεγγάρι, βασιλικό θρόνο, κρεβάτι, βράχια, πηγή με τρεχούμενο νερό, σε φίδι που χορεύει κάτω από τους ήχους ανατολίτικης μουσικής και φυσικά στις γυναίκες – ακόλουθες της βασιλοπούλας!!! Γι αυτό παρόλο που υπήρχαν πολλά μικρά παιδάκια (μικρότερα των 5 ετών),  παρακολουθούσαν προσηλωμένα καθόλη τη διάρκεια της παράστασης.  

Όλη η ιστορία είναι μια μαγική περιπέτεια, ένα ταξίδι με εμπόδια, αγωνία, αγάπη, όμως μετά από περιπλανήσεις στις χώρες της Περσίας και της Ινδίας κάθε εμπόδιο θα ξεπεραστεί και ο πρίγκιπας θα βρει τον τρόπο (παρόλο που δεν έχει πια το φτερωτό άλογο) και θα ξανασμίξει με την αγαπημένη του βασιλοπούλα. Γιατί ο καθένας μας μπορεί να κατακτήσει τους στόχους του, τον  κόσμο  ολόκληρο «με πόδια που πετάνε», αφού – όπως λέει στο έργο του ο Καζαντζάκης –  «αν θέλει τα βουνά θα σκιστούν και θ’ ανοίξουν για να περάσει».

Η παράσταση διαρκεί περίπου 75 λεπτά, είναι χωρίς διάλειμμα τα καθίσματα δεν είναι αριθμημένα.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων : Σάββατο 3μμ ,  Κυριακή  11.30 (μέχρι 21 Απριλίου)

Σε ευχαριστούμε πολύ ELAMAZI για την ανεκτίμητη προσφορά σου σε όλους μας. Μας δίνεις κάτι πολύ περισσότερο από «δωρεάν» προσκλήσεις, μας δίνεις την ευκαιρία να περνάμε ποιοτικό χρόνο (κυρίως) με τα παιδιά μας, μας νοιάζεσαι καθημερινά και μας φροντίζεις ….κι αυτό είναι ανεκτίμητο!!!

Από danai1445

5 Comments

Leave a Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η Κωμωδία των Παρεξηγήσεων της Κ. Ευαγγελάτου

Μπαμπά μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή- θέατρο Ριάλτο