in ,

Παράταση παραστάσεων για τον ΑΜΛΕΤ στο Θέατρο Άνεσις

 

ΑΜΛΕΤ

από τον Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Θέατρο Άνεσις

 

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΛΙΓΕΣ ΑΚΟΜΗ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ 

“θεέ μου! Πόσο έρημος είναι αυτός ο κόσμος; Γεννάει μόνο και σαπίζει.

Συνέχεια γεννάει και σαπίζει. 

Όλα είναι μάταια.

Αυτός ο κόσμος πρέπει να εξαφανιστεί.

Να βουλιάξει.”

ΑΜΛΕΤ

 

Η εμβληματική ιστορία εκδίκησης του ευρωπαϊκού θεάτρου, ο Άμλετ του Ουίλιαμ Σαίξπηρ συνεχίζεται και  τη νέα χρονιά, με θερμή ανταπόκριση από το αθηναϊκό κοινό.

Σε σκηνοθεσία του διεθνώς αναγνωρισμένου Λεβάν  Τσουλάτζε , ο Τάσος Ιορδανίδης ξεχωρίζει στον ομώνυμο ρόλο του Δανού πρίγκιπα που αποζητά την τιμωρία των ενόχων για τον φόνο του πατέρα του και την προσωπική του δικαίωση.

Με μια ομάδα εκλεκτών ηθοποιών , τον Αρη Λεμπεσόπουλο, την Πέμυ Ζούνη, την Ιωάννα Παππά , τον Θοδωρή Κατσαφάδο ο σκηνοθέτης προσαρμόζει ευρηματικά το κείμενο μεταφέρει την πλοκή στην εποχή μας αναδεικνύοντας έτσι τη διαχρονικότητα του έργου.

Η υπόθεση

 Ο Άμλετ είναι η τραγωδία ενός ευγενικού και φωτισμένου πνεύματος που επαναστατεί όταν καταρρέουν όλες οι πίστεις του( προσωπικές, οικογενειακές, φιλοσοφικές, φιλοσοφικές, πολιτικές).

Όταν ο Βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει απροσδόκητα και γίνεται βασιλιάς ο αδελφός του Κλαύδιος που παντρεύεται και τη χήρα του αδελφού του, Γερτρούδη ο νεαρός Πρίγκιπας Άμλετ, δυσαρεστημένος από το θάνατο του πατέρα του αλλά και τον εσπευσμένο γάμο της μητέρας του με το θείο του, «βλέπει» το φάντασμα του νεκρού Βασιλιά και αποζητά δικαίωση .

Ο Άμλετ πραγματεύεται με λυρισμό και δραματικότητα διαχρονικά ζητήματα σχετικά με την πολιτική, την εξουσία, την ηθική και την απόσταση ανάμεσα στην ανθρώπινη διάνοια και την πραγμάτωση της. Θίγει ταυτόχρονα μια ερωτική και μια οικογενειακή τραγωδία, αναφέρεται στη φιλοσοφία, τη μεταφυσική, την ψυχολογία και φτάνει να σχολιάσει ακόμη και την ίδια τη θεατρική τέχνη.

 

‘Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο σκηνοθέτης Λεβάν Τσουλάτζε:

σ΄ αυτόν τον αναποδογυρισμένο κόσμο η λογική έχει δώσει τη θέση της στην ανομία , την αυθαιρεσία και την τρέλα.

Και ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος που έχει μεταφράσει το κείμενο:

Μετέφρασα τον Άμλετ σ΄ έναν λόγο απλό . Δωρικό. Όπως απλός είναι ο λόγος της τραγωδίας.

Μετά την καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του « Έγκλημα και Τιμωρία», ο Τάσος Ιορδανίδης επιλέγει να παρουσιάσει και τη φετινή χρονιά ένα από τα σημαντικά έργα του διεθνούς ρεπερτορίου και να αναμετρηθεί με έναν εξαιρετικά απαιτητικό ρόλο, αυτόν του Άμλετ με τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Λεβάν Τσουλάτζε.

Του σκηνοθέτη που χάρισε τις δυο προηγούμενες χρονιές τη μεγάλη επιτυχία με την παράσταση Έγκλημα και Τιμωρία και στον Τάσο Ιορδανίδη έναν σπουδαίο ρόλο στην καριέρα του, αυτόν του Ρασκόλνικοφ.

 

Το τρέιλερ της παράστασης https://www.youtube.com/watch?time_continue=37&v=nSjwBF4Fh4U

Διανομή:

 

Τάσος Ιορδανίδης: ΄Αμλετ

Άρης Λεμπεσόπουλος :Κλαύδιος

Πέμυ Ζούνη: Γερτρούδη

Ιωάννα Παππά: Οφηλία

Νίκος Πουρσανίδης:  Λαέρτης

Δημήτρης Καπετανάκος: Ρόζενγκρατς

Δημήτρης Διακοσάββας:  Γκίλντενστερν

Θοδωρής Κανδυλιώτης: Φάντασμα //ηθοποιός

Ιάσονας Παπαματθαίου: Οράτιος

και 

Θοδωρής Κατσαφάδος:  Πολώνιος

 

Συντελεστές:

Μετάφραση: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Σκηνοθεσία – Φωτισμοί – Μουσική επιμέλεια: Λεβάν Τσουλάτζε
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδήρη
Θεατρολόγος: Ιωάννα Μπλάτσου
Σκηνοθεσία trailer: Αλέξανδρος Ζαρμπής
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφιδάς 

 

Ημέρες και ώρες παραστάσεων :

Τετάρτη 19.30

Πέμπτη 20.00

Παρασκευή 20.30

Σάββατο  20.30

Κυριακή 19.30

 

Τιμές εισιτηρίων:

€17  Τετάρτη και Πέμπτη
€20 Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή
€14 φοιτητές, καθηγητές και άνω των 65
€10 άνεργοι

 

Προπώληση εισιτηρίων:

–  στο ταμείο του θεάτρου ΑΝΕΣΙΣ, Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, Τηλ.2107488881-2

–  στο Viva.gr ( τηλέφωνο κρατήσεων 11876) και στο VivaWallet Mobile App,

– στα καταστήματα Seven Spots, στα Reload Stores,

– στα καταστήματα Media Markt και στο tickets.mediamarkt.gr, στα βιβλιοπωλεία Ευριπίδης,

– στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, στο αθηνόραμα.gr και στο Viva kiosk Συντάγματος.

 

‘’Ο Λ. Τσουλάτζε ανεβάζει φέτος στο Άνεσις έναν εμπνευσμένο «Άμλετ»… Η σκηνή που μας συγκίνησε ήταν αυτή που ο Άμλετ-Τ. Ιορδανίδης αποδιώχνει την Οφηλία την οποία ερμηνεύει η Ιωάν. Παππά. Έδεσαν οι δύο τους μοναδικά, σε ένα από τα πιο δύσκολα έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου.”

 Γιώτα Δημητριάδη , Αθηνόραμα

 

“Μια παράσταση με ρυθμό και ύφος, μία σύγχρονη θεατρική απόδοση του κλασικού σεξπιρικού έργου. 

Ο σκηνοθέτης αποκαλύπτει την υπόθεση στο κοινό με χαρισματικό τρόπο. Τονίζει λεπτομέρειες που χαρίζουν πνευματική και καλλιτεχνική απόλαυση μέσα από την ποίηση αλλά και την τραγικότητα. 

Ο Τάσος Ιορδανίδης, αγέρωχος ως Άμλετ χωρίς ρητορείες και στόμφο. Ενσαρκώνει έναν ρόλο-σύμβολο, χωρίς καθόλου να τον προδίδει. Παίζει με ιδιαίτερη ευλυγισία, ενώ ο τονισμός της φωνής του ηχεί σαν μια εμπνευσμένη δημιουργία από την αρχή εως το τέλος.  

Η Πέμη Ζούνη παρουσιάζει τη βασίλισσα με ανάγλυφο τρόπο και χωρίς υπερβολές. Ο Άρης Λεμπεσόπουλος πολύ παραστατικός στον πιο αντιπαθητικό ρόλο του έργου, αυτόν του φονιά και σφετεριστή.

Η Ιωάννα Παππά ως Οφηλία μπαίνει τόσο βαθιά στο πετσί του ρόλου της που, καθιστά τη σκηνή της τρέλας της την πιο συνταρακτική του έργου. 

Ο Κατσαφάδος εικονογραφεί με ευφευρετικό τρόπο τον ρόλο του Πολώνιου. Ο Νίκος Πουρσανίδης πολύ καλός στον ρόλο του Λαέρτη.

Διακοσσάβας και Καπετανάκος εξαιρετικοί υπηρέτες, με κορυφαία στιγμή τους τη σκηνή όπου υποδύονται τους νεκροθάφτες. Ο Ιάσωνας Παπαματθαίου ως Οράτιος παίζει με φυσικότητα και ο Θοδωρής Κανδηλιώτης ως φάντασμα εντείνει την τραγικότητα του έργου.” 

Μαριάνθη Κουνιά, Παραπολιτικά

”Ο Άμλετ του Τσουλάτζε στο λειτουργικό σκηνικό τού «Άνεσις», που «υπογράφει» ο Σταύρος Λίτινας, καταφέρνει να συνεπάρει τον θεατή της. Κι είναι διπλό το επίτευγμα των συντελεστών της παράστασης, μιας και πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα της κλασικής δραματουργίας.”

 Τόνια Μανατέα , ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Τάσος Ιορδανίδης και η Ιωάννα Παππά παίζουν με τον πόνο, την απελπισία, αλλά και τη λύτρωση. Μιας διαχρονικής ιστορίας που εδώ λέγεται με τρόπο διαφορετικό, μέσα από μία πανέξυπνη ανάγνωση του σκηνοθέτη Λεβάν Τσουλάτζε που παρουσιάζεται στο θέατρο «Άνεσις». Αυτός ο «Άμλετ» έχει σκοτάδι, φωτιά, χιούμορ, έρωτα και ηθοποιούς που σε γονατίζουν με το ταλέντο τους.
Γιώργος Βλαχογιάννης, Τospirto.net

”Η παράσταση επικεντρώνεται στη δύναμη της Σαιξπηρικής ιστορίας και την κατεβάζει με άνεση στην πλατεία σε μία πολύ εύρυθμη σκηνική εκδοχή.”

Τόνια Καράογλου, Αθηνόραμα

”Οι χαρακτήρες της παράστασης του Τσουλάτζε- η βασιλική οικογένεια της Δανίας – φέρουν ένα vintage, μολονότι αναγνωρίσιμο, μεγαλείο αστικότητας, χορεύουν βαλς αλλά ακούνε disco και pop μουσική στο ipad τους, μιλούν στο κινητό και σε κάθε περίπτωση επικοινωνούν έναν πιο καθημερινό, μέσα στη γήινη ποιητικότητα του, λόγο (μετάφραση Δημοσθένης Παπαδόπουλος).Το έργο “περνάει” στην πλατεία απρόσκοπτα, οι ήρωες και οι προθέσεις τους είναι καθαρές, η λειτουργία της παράστασης εύρυθμη. Οι στιγμές του Ιορδανίδη με την Παππά είναι καθηλωτικές.”

Στέλλα Χαραμή,  Tospirto.net

 

”Ο Τάσος Ιορδανίδης τόλμησε να υποδυθεί ένα θεατρικό ρόλο από τους δυσκολότερους. Η αινιγματική μορφή του Άμλετ διαμορφωμένη από σκληρότητα, μοιρολατρία, εκδικητικότητα, υστερίες και νευρώσεις, αλλά και από γενναιοψυχία, αγάπη, συγκρατημένο έρωτα και φιλία εκφράζει το εσωτερικό του δράμα, την προσωπική του ανυπαρξία. Ο Άρης Λεμπεσόπουλος με τεχνική αρτιότητα έχτισε το ρόλο του αδελφοκτόνου και επιδερμικά καλού Κλαύδιου. Η Πέμη Ζούνη – Γερτρούδη με μετρημένο παίξιμο περιορίζεται στο περιθώριο των τύψεων και της περιφρόνησης που την καταδίκασε ο γιος της. Συγκινητική Οφηλία η Ιωάννα Παππά. Παίζει με την ευγένεια, την νεανική ορμή, τη λαχτάρα και τη σεμνότητα του έρωτα, με την αξιοπρέπεια της χαράς και του πόνου. Ορμητικός Λαέρτης ο Νίκος Πουρσανίδης, ανεπίληπτος Οράτιος ο Ιάσονας Παπαματθαίου. Ο Θοδωρής Κατσιφάδος έδωσε ένα δυναμικό Πολώνιο χωρίς ηθικούς φραγμούς, ενώ ο Θοδωρής Κανδηλιώτης ως Φάντασμα-Ηθοποιός έστησε αντίστοιχα μια μη απόκοσμη τροφαντή υπόσταση και ένα διασκεδαστικό θεατρίνο.”

Χαρά Κιούση, newsbeast.gr

”Ο Τάσος Ιορδανίδης, μας δίνει έναν Άμλετ σύγχρονο, αλλά και τόσο κλασικό στο βάθος, με εσωτερικό φως και δύναμη. . Η γεωμετρία του έργου απογειώθηκε με την ευφάνταστη σκηνοθεσία/ δραματουργική επεξεργασία του Λ. Τσουλάτζε. Ο τελευταίος διαχειρίστηκε αριστοτεχνικά το υλικό της διασκευής του Δημοσθένη Παπαδόπουλου…”

Ζωή Τόλη culturenow.gr 

” Όταν βγαίνεις από μια παράσταση αν μη τι άλλο εντυπωσιασμένος από το υψηλών προδιαγραφών αποτέλεσμα και τη σκέψη πως είναι ότι καλύτερο έχεις δει σκηνικά μέχρι σήμερα τη φετινή σεζόν, ένα είναι το σίγουρο. Κάτι υπάρχει ενδιαφέρον εδώ…

Η προσέγγιση και η ματιά του Λεβάν Τσουλάτζε ήρθαν να ξεπεράσουν την όποια ελπίδα και προσδοκία μιας και χαρακτηρίζονται από καθαρότητα, φρεσκάδα, δικαιολογημένο εκσυγχρονισμό, υψηλή αισθητική και έξοχο ρυθμό καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης. 

Ο Τάσος Ιορδανίδης κατορθώνει να «ντυθεί» εξαίσια τον πλέον συζητημένο και σαφώς απαιτητικό ήρωα της παγκόσμιας δραματουργίας και να παρουσιάσει στο κοινό την πληρέστερη ερμηνευτική του στιγμή.

Πλάι στον Άμλετ, η τραγική φιγούρα της εμβληματικής Οφηλίας που δεν θα μπορούσε να βρει καταλληλότερη ερμηνεύτρια από την Ιωάννα Παππά. Γοητευτικότατη εκφραστικότητα, έντονες ψυχολογικές διακυμάνσεις και λεπτοί χρωματισμοί αντικατοπτρίζονται όμορφα στην ηρωίδα της.”

Αλέξανδρος Κούρτης ,the caller.gr

”Είναι εξαιρετικά σπάνιο, να παρακολουθήσω μία θεατρική παράσταση  στην Ελλάδα – πέραν (κύρια και βασικά) αρχαίων Τραγωδιών – που  η εκτίμησή μου να μορφώνει την αντίληψη-επιθυμία, πώς, πρέπει να κάνει περιοδεία ανά τoν κόσμο!!!

Η Σκηνοθεσία του Γεωργιανού Λεβάν Τσουλάτζε, είναι κοφτερή, ανατομική και θεραπευτική σαν χειρουργικό νυστέρι.

Ο Τάσος  Ιορδανίδης (Άμλετ) απέδωσε σαν άλλος Σισυφικός Άτλαντας τον ρόλο του Άμλετ, ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΙΜΑΤΙΚΑ! Με τις δυναμικότερες και εκπληκτικότερες στιγμές, να καταγράφονται, στον συνειδησιακό του μονόλογο και  στο ντουέτο του με την Ιωάννα Παππά. Αυτοί οι δύο εξαιρετικοί ηθοποιοί, κατʾ εμέ δεν πρέπει να χωρίσουν ποτέ – θεατρικά.

Η Ιωάννα Παππά (Οφήλια), σπάει σαν πορσελάνινή κούκλα επί σκηνής σε χίλια κομμάτια, στον μονόλογό της. Έτσι που να κρατάς την αναπνοή σου και να θες να εισβάλεις επάνω στη σκηνή, για να τη σώσεις.

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος ( Κλαύδιος), παίζει τόσο καλά, που σχεδόν δεν αναγνωρίζεται (φωνή, κίνηση κ.α.) , σε συνάρτηση με τον κόντρα ρόλο που δραματοποιεί. Στον μονόλογο Των τύψεων αποθεώνεται…

Ακολουθούν η Πέμυ Ζούνη (Γερτρούδη), με τον Θοδωρή Κατσαφάδο (Πολώνιος), που παίζουν ακόμα και με τις φλέβες των λαιμών τους!”

Νίκος Ανδρείος,  www.nikosandreios.com

”Ο Τσουλάτζε δημιούργησε πάλι το δικό του κόσμο, τον έντυσε με υπέροχες εικαστικές εικόνες και η παράσταση απογειώθηκε.

Ίσως ο ρόλος της ζωής του Ιορδανίδη μέχρι σήμερα. Παρά το νεαρό της ηλικίας του εξελίσσεται σε έναν από τους πιο σημαντικούς ρολίστες της ελληνικής θεατρικής σκηνής.

Αναμφίβολα από τις must see παραστάσεις της φετινής σαιζόν.”

Βασίλης Παπαβασιλείου, cosmopoliti.com

 

Δεν σου άρεσε; Ενημέρωσε μας!

Από Δήμητρα Τσιαούση

Είμαι η Δήμητρα, δημοσιογράφος και μητέρα τριών παιδιών. Η μεγάλη αγάπη για το θέατρο, τις παρασταστικές τέχνες και τις ποιοτικές αποδράσεις για μεγάλους και μικρούς με έφερε στο ΕΛΑΜΑΖΙ. Μαζί θα «ζουμάρουμε» τα καλύτερα δρώμενα στην Αττική με τις καλύτερες προτάσεις διασκέδασης, ψυχαγωγίας και διδαχής!

Σχόλια

Leave a Reply

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Comments

0 comments