in

Ο Αντρέας Φλουράκης, ο θεατρικός συγγραφέας του Ρομπέν των Δασών στο Θέατρο Τέχνης μιλά στο elamazi

bty

γράφει η Δήμητρα Τσιαούση

Το elamazi συνάντησε τον Αντρέα Φλουράκη, το γνωστό θεατρικό συγγραφέα όπου αυτή τη σεζόν, εκτός των άλλων, συμμετέχει ως βασικός συντελεστής στη μεταφορά του αγαπημένου μύθου του ΡΟΜΠΕΝ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ επί σκηνής που βρίσκεται προ των πυλών στη παιδική σκηνή του Θεάτρου Τέχνης

  • Ο μύθος του Ρομπέν των Δασών είναι πιο επίκαιρος από ποτέ. Ποια είναι ,κατά τη γνώμη σας, η διδακτική αξία για τους μικρούς θεατές;

Ο Ρομπέν, ως θρυλικός μεσαιωνικός ήρωας, έχει πολλές ιδιαίτερες πλευρές: είναι πολεμιστής, επαναστάτης, προστάτης των αδυνάτων, λάτρης της φύσης και των δασών, αλλά και ευγενής, ιπποτικός και συναισθηματικός ήρωας.  Όλες αυτές οι πλευρές του μπορούν να διδάξουν τα παιδιά να αγωνίζονται για το καλό, να είναι κοινωνικά και αλληλέγγυα, να αγαπούν και να φροντίζουν τη φύση και τα ζώα και να υποστηρίζουν όσους έχουν ανάγκη.

  • Στη θεατρική διασκευή του Ρομπέν, την οποία επιμεληθήκατε, ποια στοιχεία από τη ζωή του Άγγλου ήρωα έχετε συμπεριλάβει;

Στη θεατρική αυτή εκδοχή, που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει σε βιβλίο από την ΚΑΠΑ εκδοτική, ο Ρομπέν είναι σύμμαχος του βασιλιά Ριχάρδου, προστάτης του δάσους του Σέργουντ, αποκηρυγμένος από τον Σερίφη και τον πρίγκιπα Ιωάννη που επιβουλεύονται τον βασιλικό θρόνο, αλλά και καλός φίλος του Γιαννάκη και των ανθρώπων που ζουν καταπιεσμένοι και φτωχοί. Επίσης με την καλή του καρδιά και την αυτοθυσία του γοητεύει τη λαίδη Μάριον, ώστε τελικά να ταχθεί κι εκείνη στο πλευρό του. Καινούργιοι χαρακτήρες έρχονται να προστεθούν στους παλιούς: η υπηρέτρια Ολίβια, κατάσκοπός του Ιωάννη και φίλη της Μάριον, ο πολύτεκνος Τόμας που παρά τους φόβους και τις αδυναμίες του μπαίνει στην παρέα του Ρομπέν και ο γάλλος Μάγειρας, ένας κωμικός χαρακτήρας που προσπαθεί χωρίς αποτέλεσμα να διδάξει στον Ιωάννη τη σωστή διατροφή και να διευρύνει τη διατροφική του παλέτα.

  • Υπάρχουν πολλές εκδοχές της προσωπικότητας του ήρωα Ρομπέν, εσείς ποια επιλέξατε να εντάξετε στη παράσταση και για ποιο λόγο;

Έχω στο μυαλό μου έναν Ρομπέν που έγινε ήρωας από μία σειρά τυχαίων ή μοιραίων γεγονότων, όπως συμβαίνει άλλωστε και στους περισσότερους μυθοπλαστικούς αλλά και υπαρκτούς «ήρωες». Στο έργο μου ο Ρομπέν ξεκινά ως ένας γενναιόδωρος και σπλαχνικός αστός και μέσα από μία σειρά τυχαίων γεγονότων ανακαλύπτει όλα όσα  έχουν πραγματική αξία για αυτόν. Τελικά φτάνει, χάνοντας τους τίτλους του και την περιουσία του, ρισκάροντας τη φήμη του και τη ζωή του, να γίνει ο προστάτης των φτωχών, της φύσης και της δικαιοσύνης.

  • Ο Κάρολος Κουν έλεγε ότι «κάνουμε θέατρο για την ψυχή μας». Έχοντας ως τελικό αποδέκτη τη ψυχή των μικρών θεατών, τι προσφέρει το θέατρο προς αυτή την κατεύθυνση;

Πολλά και πλούσια πράγματα. Όχι μόνο διευρύνει τη φαντασία των παιδιών, αλλά διαμορφώνει τις βάσεις και τις αξίες που καθορίζουν τη σχέση τους με τον κόσμο και τον εαυτό τους. Κάνει τα παιδιά πιο συνεργάσιμα, πιο δημιουργικά,  πιο δραστήρια, περισσότερο δίκαια, πιο εκφραστικά και κυρίως πιο ευτυχισμένα.

  • Τι σας συγκίνησε περισσότερο στην ιστορία του Ρομπέν των Δασών, δεδομένου ότι ως συγγραφέας ερμηνεύετε με τα δικά σας «μάτια» μια ιστορία;

Με συγκίνησε κυρίως η τόλμη και η εξυπνάδα αυτής της πολυδιάστατης ιστορίας, που στις μέρες είναι εξαιρετικά επίκαιρη. Έχοντας διαβάσει τόσα βιβλία κι έχοντας δει τόσους Ρομπέν στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση, όλοι μας έχουμε μια εικόνα από έναν γενναίο, τολμηρό, γενναιόδωρο και αλληλέγγυο χαριτωμένο «μεγάλο αδελφό». Ο Ρομπέν που υπήρξε ένας από τους αγαπημένους ήρωες των παιδικών χρόνων, είναι ένα μεγάλο παιδί που παίζει με τους φίλους στο δάσος και θέλει να περνά καλά, αλλά η πραγματικότητα, που είναι σκοτεινή και δύσκολη, τον αναγκάζει να πάρει κάποιες σοβαρές αποφάσεις και να αναλάβει δράση για να βοηθήσει τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Μέσα από αυτές τις δυσκολίες, τα εμπόδια και τις συγκρούσεις εντέλει καταφέρνει να ενηλικιωθεί.

  • Αναλύοντας περισσότερο το Λόγο της παράστασης με ποια μέσα προσδοκάτε να κρατήσετε το ενδιαφέρον του κοινού προσηλωμένο ;

Με τους κινηματογραφικούς ρυθμούς, με τα λυρικά μέρη, δηλαδή τα τραγούδια, με το χιούμορ, τα μοτίβα που επαναλαμβάνονται, με την γρήγορη εξέλιξη της πλοκής, αλλά κυρίως με τη μεταφορά της ιστορίας στο σήμερα, στο εδώ και τώρα. Ευτυχώς στο τιμόνι αυτής της παράστασης είναι οι σπουδαίοι συνεργάτες του Θεάτρου Τέχνης, η Εύα Στυλάντερ, ο σκηνοθέτης Δημήτρης Δεγαΐτης που σκηνοθετεί εδώ και χρόνια τις παραστάσεις της παιδικής σκηνής του Τέχνης, η κινησιολόγος Μαρίζα Τσίγκα, ο μουσικός Νίκος Τσέκος και η διεθνούς πλέον φήμης φωτίστρια Στέλλα Κάλτσου. Αλλά αυτό που βλέπουμε επί σκηνής είναι οι εξαιρετικά ταλαντούχοι ηθοποιοί, ο Δημοσθένης Φίλιππας, ο Αυγουστίνος Κούμουλος, η Ντάνη Γιανακοπούλου, η Μαριέλλα Δουμπού, ο Κωνσταντίνος Μουταφτσής, ο Άρις Λεοντόπουλος, ο Αντώνης Χρήστου και πολλοί άλλοι.  Στόχος δικός μου και όλων των συντελεστών είναι να έχουμε, πάνω από όλα, μία παράσταση που να σέβεται το παιδί και τον ενήλικα συνοδό του.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

Γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα και θέατρο στην Αγγλία (MA Writing for the Theatre and Broadcast Media). Στο θέατρο εμφανίζεται για πρώτη φορά το 2001 με το συλλογικό έργο Πίστη (Θέατρο του Νότου). Το 2003 διακρίνεται στον διαγωνισμό μονόπρακτων του Θεάτρου Τέχνης, το 2004 του απονέμεται η υποτροφία Fulbright, το 2006 το έργο του Αντιλόπες επιλέγεται ως ένα από τα δεκαέξι καλύτερα θεατρικά της Ευρώπης στο πρόγραμμα JANUS, το 2008 βραβεύεται στο διαγωνισμό μονόπρακτων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρόδου, καθώς και στον διεθνή Διαγωνισμό Μονοδράματος 2006-2008 των UNESCO-Ι.Τ.Ι. ενώ το 2014 το έργο του Ασκήσεις Για Γερά Γόνατα επιλέγεται στην τριάδα έργων του Eurodram. Θεατρικά του έργα που έχουν παρουσιαστεί: Οι Μέρες Πριν Έρθεις (Θέατρο του Νότου), Φύλλα Της (Θέατρο της Άνοιξης στα πλαίσια της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας και Θέατρο Επί Κολωνώ), Κάσσυ (ΧΙΙΙ Διεθνή Συνάντηση Αρχαίου Δράματος Δελφών), Κέλυφος (104 Κέντρο λόγου και τέχνης), Μπελ Επόκ (Θέατρο Επί Κολωνώ), Λάσσυ (Επί Κολωνώ/Μπιπ), Ασκήσεις Για Γερά Γόνατα (Θέατρο Τέχνης) Mήδειας Πατούσες (Βαφείο), Μήδειας Μπούρκα (Επί Κολωνώ / Διεθνές φεστιβάλ Πάφου σε σκηνοθεσία του ίδιου), Κόκκαλα (Θέατρο Τέχνης), Διώρυγα (Μουσείο Φωταερίου), Μπλε Μαρέν (Αγγέλων Βήμα), Όχι Και Τόσο Άγριο (Στέγη Γραμμάτων Και Τεχνών), Θέλω Μια Χώρα (Φεστιβάλ Αθηνών / Θέατρο Τέχνης), Τυφλή Εμπιστοσύνη (Επί Κολωνώ), Τα Πράγματα Που Παίρνεις Μαζί (Royal Court Theatre), Το Ασυνόδευτο (Θέατρο Skrow), Ταπ Άουτ (Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας Β’ σκηνή σε σκηνοθεσία τους ίδιου) κ.α. Έργα του έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Πορτογαλικά, Ιταλικά, Γερμανικά, Τουρκικά, Ρουμάνικα, Πολωνικά, Αλβανικά, και Φινλανδικά και έχουν παρασταθεί – αναγνωσθεί στα Royal Court Theatre, Gate Theatre, West Yorkshire Playhouse και Tristan Bates στη Μ. Βρετανία, στο φεστιβάλ Oyun Yaz στην Κωνσταντινούπολη, στο Φεστιβάλ του Ελσίνκι, στα Comparative Drama Conference, φεστιβάλ HotINK, φεστιβάλ GI60, Lincoln Centre Theatre στις Η.Π.Α., στο Εθνικό Θέατρο της Αλβανίας, στο Εθνικό Θέατρο της Μαδρίτης, κ.α.

Πληροφορίες για τη παράσταση μπορείτε να δείτε εδώ

Report

Από Δήμητρα Τσιαούση

Είμαι η Δήμητρα, δημοσιογράφος και μητέρα τριών παιδιών. Η μεγάλη αγάπη για το θέατρο, τις παρασταστικές τέχνες και τις ποιοτικές αποδράσεις για μεγάλους και μικρούς με έφερε στο ΕΛΑΜΑΖΙ. Μαζί θα «ζουμάρουμε» τα καλύτερα δρώμενα στην Αττική με τις καλύτερες προτάσεις διασκέδασης, ψυχαγωγίας και διδαχής!

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Comments

0 comments