Η Ειδική διαπαιδαγώγηση είναι έργο του Ειδικού Παιδαγωγού. Αφορά ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών το οποίο περιλαμβάνει την Μαθησιακή Υποστήριξη σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν οργανική αιτιολογία που είναι ενδογενής. Σήμερα είναι γνωστό ότι οφείλονται σε δυσλειτουργίες του κεντρικού νευρικού συστήματος. Άρα αποκλείεται η δημιουργία Μαθησιακών Δυσκολιών μετά την είσοδο του μαθητή στο σχολείο και εξαιτίας της διδασκαλίας ή άλλων παραγόντων.
Στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες έχουμε:
– Δυσλεξία
– Δυσαναγνωσία
– Δυσγραφία / Δυσορθογραφία
– Δυσαριθμησία
– Ο όρος δυσλεξία υποδηλώνει τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες της ανάγνωσης, της γραφής, της κατανόησης της γλώσσας και της έκφρασης, οι οποίες δε συνδέονται με άλλες οργανικές ή διανοητικές διαταραχές (όπως νοητική καθυστέρηση).
– Με άλλα λόγια, «δυσλεξικό» θεωρείται το άτομο που έχει Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία Ανάγνωσης και Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία Γραφής / Ορθογραφίας.
– Η δυσλεξία δεν είναι διαταραχή της εκφοράς του λόγου. Η ομιλία και η άρθρωση των δυσλεξικών ατόμων είναι φυσιολογικές.
Προβλήματα μάθησης μπορεί να οφείλονται σε ποικίλα αίτια, όπως:
• Νοητική υστέρηση
• Βιολογική ανωριμότητα
• Αισθητηριακές βλάβες
• Συναισθηματικές διαταραχές
• Ελλιπής σχολική φοίτηση
• Ανεπαρκής διδασκαλία
• Διγλωσσία
• Φτωχό κοινωνικό περιβάλλον
• Συνδυασμός προβλημάτων
Στο Κέντρο μας, μέσα από εξατομικευμένο πρόγραμμα, που ορίζεται μετά από αξιολόγηση του παιδιού, παρέχεται παρέμβαση στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί στην μαθησιακή διαδικασία με στόχο τη βελτίωσή του και την καλύτερη ένταξή του στη σχολική πραγματικότητα.
Γκέκα Αθανασία (Βιογραφικό)
Η Αθανασία Γκέκα είναι Φιλόλογος – Ειδική Παιδαγωγός. Αποφοίτησε από το τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας (κατεύθυνση Ψυχολογίας) Αθηνών τον Ιανουάριο του 2003 και κατόπιν μετεκπαιδεύτηκε σε θέματα ειδικής αγωγής στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Έχει εξειδικευτεί στην αποκατάσταση δυσλεξικών παιδιών και εφήβων και έχει πιστοποίηση από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Σχολών Γονέων ως εκπαιδεύτρια-συντονίστρια Σχολής Γονέων. Έχει παρακολουθήσει και εφαρμόζει το ειδικό πρόγραμμα Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης Αθηνά Τεστ καθώς και πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων (εφηβεία και ψυχική υγεία, αυτισμός και αναπηρία-ψυχοκοινωνική αποκατάσταση, η βία στην οικογένεια, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα, απώλειες στη ζωή του παιδιού, επιστήμες εκπαίδευσης και πλήθος άλλων). Εργάζεται από το 2003 μέχρι και σήμερα. Έχει εργαστεί ως υπεύθυνη παιδαγωγικού τμήματος σε ίδρυμα στο Παλαιό Φάληρο καθώς και σε διάφορα κέντρα ειδικών θεραπειών στα τμήματα μάθησης, όπου αναλάμβανε τη διάγνωση και αποκατάσταση παιδιών και εφήβων που παρουσίαζαν δυσλεξία-μαθησιακές δυσκολίες, σύνδρομο Asperger, αυτισμό, οριακή νοημοσύνη, νοητική υστέρηση κ.ά. Επίσης συμμετείχε σε θεραπευτικές-επιστημονικές ομάδες. Ακόμη, αναλάμβανε τη διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων σε παιδιά με δυσκολίες μάθησης. Από το 2014 είναι Υπεύθυνη του Κέντρου ειδικών θεραπειών παιδιών και ενηλίκων «Μάθηση και Ομιλία». Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών.