Ο Ισπανός δραματουργός που το θέμα που πραγματεύεται είναι η σύγκρουση μεταξύ της ελεύθερης βούλησης και της προδιαγεγραμμένης μοίρας. Το κείμενο είναι έμμετρο και εκφράζει κυρίως τα αισθήματα και τα ιδεώδη του 17ου αιώνα. Αυτά τα ιδεώδη περιστρέφονταν γύρω από τρεις θεματικούς άξονες, τη βαθιά αφοσίωση στην καθολική πίστη, την απόλυτη και αδιαμφισβήτητη υπακοή στον Ισπανό μονάρχη και την αποκατάσταση της τιμής μέσω της εκδίκησης.
Ενδιαφέρον έχει ότι ο συγγραφέας έμπλεξε δυο ιστορίες στις οποίες πρόσθεσε ως δευτερεύουσα πλοκή, την ιστορία της νέας που αναζητά την επούλωση της πληγωμένης της τιμής. Η πρώτη πηγή είναι η ιστορία του Βαρλαάμ και του Ιωσαφάτ, ένας Ινδός μονάρχης, ακούγοντας από τους αστρολόγους της εποχής ότι ο νεογέννητος γιός του θα γίνει Χριστιανός, τον εξορίζει στα βουνά. Εκεί όμως τον βρίσκει ο ερημίτης Βαρλαάμ και τον μυεί στη νέα θρησκεία. Η δεύτερη πηγή είναι μια ιστορία από τις Χίλιες και μια νύχτες, ο χαλίφης Χαρούν αλ Ρασίντ κοιμίζει τον φίλο του και τον βάζει για μια μέρα να κυβερνήσει στη θέση του όταν την άλλη μέρα αυτός ξυπνά στο σπίτι του, πιστεύει πως όλα ήταν όνειρο.
Η απόδοση του έργου από ότι κατάλαβα ήταν ακριβής και οι ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, σε ένα έργο που διαρκεί 130 λεπτά. Ο χώρος είναι πολύ προσεγμένος και το θέατρο μικρό και ζεστό. Παίζεται στον πολυχώρο Διέλευσις
Παρακολουθώντας το έργο νόμιζα ότι είναι του Σαίξπηρ.
Καλή συνέχει σε όλους
in ΘΕΑΤΡΟ